Gå til innhold

Det å uttale ord feil.. Helt feil... ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

haha... mye festlig her!

mora mi sier også kids til kid interiør. hun sier også legimitasjon, gabasjebrett og tonell(tunnel)

også må hun alltid uttale engelsk skikkelig dramatisk. golden blir goulden. altså: les goulden rett frem.

har hørt maaaange si pepsimaxi. og mange sier også lion king til sjokoladen lion. (det står ikkke king på den gjør det vel? har ikke sjekka ordentlig enda)

stesønnen min sier: bobling(bowling) gjepse(gjespe) støvstuge, faktsik og keklame(reklame) han er snart 7år da;)

gubben min sier konsekvent widescreem. nekter å si screen.

wokpanne blei fort mokkapanne.

også finnes det mange varianter av epidural. epedural, eduperal, epitural, eputeral. osv;)

tror ikke jeg har noen selv.... jeg uttaler fotball for fopall. men det er det ingen som reagerer på.

faren min snur om på alle ord som overhodet er mulig bare for moro han da: ballestad-bussen bli bullestad-bassen, bergsbygda-bussen(uttales bæsjbygda) blir bussbygda-bæsjen. biffsnadder er sniffpadder osv. han vrir på alt!!!!

Kjenner igjen masse her ja. Det er helst de gamle i familien som er voldsomt til å si og uttale feil. Typ Bestemor pleide alltid å drikke sjuup og spise kips.

Jeg holdt foredrag for 3000 mennesker og skulle si at "Vi tar oss av alt sammen" og det ble til "Vi tar av oss alt sammen".. Huff... pinlig det ja..

og en liten avstikker til feil tonefall.... ingen glemmer vel.... "Hvis du vet hvor du har vondt... hvorfor behandle HELE kroppen"

Det har noko med tonefallet å gjera, for her heiter Andreas, Andress, det var dei eldre, og Øystein blir utala Øsstein.

Veit om nokon som ikkje klarer å sei Bård, seier Bår

haha, jeg jobbet med en som snakket i feil tonefall. Lo hver gang jeg... og hun gjorde seg ikke til heller, hun snakket slik.

eks. mobiltelefon ble moBILtelefon, med trykk på i`en i bil.

passasjerliste ble passaSJERliste, med trykk på e`en i sjer

Hun hadde mange flere, men husker bare disse i farten... morsomt å høre det i en samtale... :-)

Annonse

Det irriterer meg når mannen min sier:

Selveste - når han skal si f.eks. SELVE kniven, SELVE skjeen. Han sier altså SELVESTE skjeen. Hehe!

Også sier han mest sannsynligvis. Syns det er litt dobbelt opp liksom. Det heter jo enten MEST SANNSYNLIG, eller bare SANNSYNLIGVIS.

Men jeg kan ikke påpeke det, da blir han bare sur. Hehe!

Også er det jo de som ikke klarer å si detektiv da! Men DEKDEKTIV! Herregud!

Ei venninne av meg sa BANSE til bamse da vi var mindre.

Mammaen min er litt søt, hun kaller Sfinx (konfekt-sjokoladen) for Svinsk, og søsteren min kaller stadig vekk Sinsen for Snisen, hi, hi - Snisenkrysset. Ommøblere blir ommøblulere. Og så mormor da, som kaller video for vidoy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...