Gå til innhold

Det å uttale ord feil.. Helt feil... ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe har et utvalg i vår familie også

Bestemoren min sier dalsbordet for dashbordet på en bil, hun spurte også alltid om vi ville ha Cola eller Brus hehe Hun mente sitronbrus

Pappa har hatt en del fadeser, han sier engangsbriller om sånne lesebriller som man får kjøpt rundt omkring

Og en annen gang snakket han om brukte brød hehe Det var brød som bakeriet fikk i retur fra butikkene hehe

irriterer meg syykt over gamle folk som sier navn feil. F.eks. min bestemor som sier Benjamen, med trykk på JA eg med en E i stedet for Benjamin med i og trykk på BEN...

Og en gammel tante som sier JoAkim, med trykk på A'en i stedet for Jo...

sjønner?

Annonse

Jeg sier tabelett! Tror alle jeg kjenner sier det faktisk.....Men er nordnorsk da, tror vi sier det her oppe ;-) (eller hva sier dere, nordlendinger? Er jeg på jordet nå?)

Jeg sa veggsinsjon (veggseksjon) til jeg var godt voksen.

Bestefaren min sier kommasjon istedet for konfirmasjon.

Bestemor sier komedisk istedet for komisk ;-)

Jeg sier pottetstappe, heter nemlig det der jeg kommer fra:)

Ellers sa jeg begunder til burgunder til jeg var ganske stor. Og når jeg snakker litt fort så hender det jeg sier feire til ferge.

Mamma kaller en e-mail for mæil. Bestemoren min likte å ta med alle barnabarna på birger kung (burger king).

Mamma uttaler Digestive rett ut, selv om jeg har retta på henne maaange ganger

Pappa uttaler video som vidéo, Joan (engelsk navn) som Jo-ann og Paty (kallenavn) for Patty. Joan og Paty gikk på fotball med meg da pappa var oppmann, og på hver lapp om hem som skulle kjøre til kamp osv stod det Patty. Ååååå, jeg ble mye mobba da, hehe;)

Annonse

Jeg har en tendens te å si signøyer istedet for sigøyner, det verste e at jeg selv vet at det e feil, men nekter som en helt når noen retter på meg hehe

også har vi søsteren min som uttaler Gina Tricot som Gina Tropic og lillebroren min som sa støvstuger da han va mindre :)

Svogeren min sier hårnikårn til honnikorn (har gjort det siden han var liten) og alle der han kommer fra sier Kross til Knorr! De tror det står det på knorr-pakkene, for det er skrevet med krøllskrift liksom :-)

Da broren min var yngre... type 10-11 år så spilte vi spill med familien. Han skulle lese spørsmål og sa urin-våner istedet for ur-invåner (bodde i sverige på den tiden) og så har han også sagt B-I-.... til ett eller anner ord som begynte på bi, fordi pappa på den tiden jobbet på BI. hehe

Selv sliter jeg veldig med å si dundyne, sier ofte dyndune, etter at vi satt og snakket om dette på en jentetur en gang. Har aldri hatt problemer med det før dette, men etterpå synes jeg plutselig det er så vanskelig å høre forskjell!!!! ;)

Også har jeg ofte sagt fysioterapøyt i stedet for fysioterapeut, fått kjeft av bror som nå har en kone som kan litt om språk og uttale! ;)

Hehe.. jeg sier skittenklekurven.. Har alltid sagt det og ikke blitt retta på heller, så tenkte aldri over at jeg sa feil - til jeg kom sammen med sambo da.. Han poengterer det og ler hver gang, så jeg prøver å si det riktig, men jeg må tenke meg nøye om, så da blir det bare "kurven på badet" i stede.. hehe

Niesen min sier Vistoria til datteren vår Victoria:-)

Min mor sier alkahol og papagøye... tror hun har litt dialekt problemer av og til...oppvokst i Mo i Rana, og bodd i Bergen i over 40 år..

Morsom tråd:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...