Gå til innhold

Noen her som har kastet ut en leieboer? Eller vet noe om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mandag ryker vår og i brevet fra Politiet står følgende:

Orientering til saksøker om fravikelse av fast eiendom:

(...) Ved oppbevaring av saksøktes løsøre utenfor boligen, må De stille et lager til disposisjon. Lageret på må være godkjent av namsmannen før eiendelene transporteres fra boligen. Namsmannen vil før transportering foreta en registrering av saksøktes eiendeler, og det er ikke tillatt å flytte eiendeler før registrering har skjedd. Kostnader og oppbevaring må forskutteres av Dem.

Etter at fristen på 14 dager er utløpt, vil saksøkte få et ytterligere varsel om å hente sine eiendeler. De vil da kunne kreve at saksøkte dekker de kostander som er påløpt ved ved eventuell transport og oppbevaring før eiendelene utleveres(...)

Så, ikke nok med at leieboeren skylder oss 3 mnd husleie, 4000 i strøm og at vi må betale utkastingen, i tillegg må VI enten finne et lager til skrotet hans eller det i huset til han finner noe selv?!

(Det blir enda noen måneder (?) tapt husleie...)

Og de pengene, bortsett fra depositumet får vi nok aldri se igjen, VI kan jo alltids saksøke han, men advokater er ikke billige... salæret vil jo dekke inn det han skylder i så fall.

FY FAEN! Leieboere står altfor sterkt i dagens lov, greit nok mtp hushaier, men det er ikke greit for en småbarnsfamilie som trenger hver bidige krone!

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har kastet ut leieboer, Tok lang tid og var mye jobb!

Han skylder oss rund 20tusen..

Så er supernøye hvem vi leier ut til nå!

Dere kan jo plassere tingene på lager..

Å vis dere kjenner noen som kjenner vedkommende som kan følge med når han har penger, så kan jo namsmannen ta de pengene fra kontoen hans/sjekker konto og tar om det er noe. Men tar gebyr uansett om det er noe eller ikke.. Noe sånt

Skrevet

Å, jeg er så SINT! Da han skrev under kontrakten så sa han at han var nylig blitt helgepappa og gledet seg til å bo på landet og ha en fin leilighet ungene kunne være i.

Så viste det seg at vi har felles kjente og da fikk jeg vite at han var en narkoman med stor gjeld og mange, mange problemer. Men da var alt undertegnet og ikke noe vi kunne gjøre.

Han har herpet porten og gjerdet rundt inngangen sin. Han tømmer ikke søpla og det kom maur i huset. Han reiste vekk i en måned, og lot dritten sin ligge igjen. Og da mener jeg bokstavelig, vi trodde det var problemer med rørene, det luktet fryktelig i hele huset. Etter en uke låste vi oss inn med advokatens velsignelse og fant leiligheten full av søppel, maur og avføring!

Det renner folk inn HVER natt som bråker... han dealer.

Han har betalt leie 2 ganger, begge gangene etter vi har sendt varsel om utkastelse. Den andre gangen sendte han eksen og deres felles barn på døra med leien.

Han røyker inne, enda det sto i annonsen og i kontrakten at det ikke er tillatt med røyk innendørs.

Så nå er han hittil skydlig oss 19000,- + gebyret for utkastelse (som vi kan kreve tilbake, men om vi får dem er noe helt annet) 3600. Og nå må vi enten tape enda mer penger på å ha skrotet hans i leiligheten til han enten finner plass til det selv eller det kan kastes eller leie ett lager! Gudene vet h det koster... og da må vi i tillegg sørge for å bringe det dit, altså leie en lastebil.

For ikke å snakke om utvasken, ja den må VI ta! VI må vaske narkisredet hans. Pokkers idiot!

En ting er sikkert, så snart jeg er ferdig utdannet så blir det ingen flere leieboere på oss... å leie ut er dyrt! Og en masse bekymringer.

Og nå er jeg også redd for hevn fra han og kompisene, jeg har to barn og tre katter. Gudene vet hva han er i stand til å gjøre...:/

Drittsekk!!!

Skrevet

Det er sånne som han som irriterer dritten av meg. Vi leier selv og har alltid betalt husleie på dagen, men den dagen vi flytter herfra så kommer det garantert til å bli krevd mange måneder depositum,noe som vi ikke klarer å skaffe :( Trist er det at sånne som han skal ødelegge for oss som faktisk er ordentlige ..

Skrevet

Vi var såpass dumsnille at vi gikk med på at han skulle betale halve depositumet før han flyttet inn og resten ved neste lønning fikk selvfølelig aldri resten, og kan ikke kreve det nå..

Skrevet

Det er sånne som han som ødelegger ja:( På visningen var han kjempegrei og jeg følte jeg fikk god kontakt med ham. Vi krevde to mnd depositum, denne gangen blir det nok 3. (Altså, når han er definitvt borte for godt)

Ikke alle narkomane det synes på, og jeg kan være så ærlig OG slem at jeg sier dette; hadde jeg visst han var narkis, så hadde jeg aldri leid ut til ham!

At regelerket er som det er, er kjempefint for leietakere som gjør opp for seg. men at slike leietakere som han spekulerer i det og utleier står hjelpesløs, så lenge alt skal gå lovlig for seg. Aller mest har jeg lyst til å ta med meg noen store manfolk, ett balltre og en hammer og banke på... hehe

Annonse

Skrevet

Denne gjøken betalte dep 5 uker etterpå, det var 2 ganger han ikke møtte opp i banken. Det var faren som betalte... leieboeren er en mann godt over 30 år.

Første leie kom 25 dager over tiden, og det var kun pga et varsel om utkastelse...

*sint*

vekt85, har dere tenkt å kreve pengene han er skyldig dere? Og i så fall, hvordan?

Skrevet

Tenker stakkars unge, nesten sånn man skulle kontaktet barnevernet?

Han vi leide ut til hadde også kjærest med unge, hadde ho flytta inn der med ungen hadde jeg tipset barnevernet tvert! men de var bare på besøk, å vet ikke hva dama eller ungen het..

Er det bod i leiligheta, kjør alt inn på den mens dere starter nedvaskinga, slik vi gjorde det..

Er dette en gammel mann ca?

Skrevet

Som tidligere skrevet, han er en mann godt over 30. Han har to barn, men har dem aldri alene, eksen hans er her alltid med barna. Ikke det at det er noen garanti, hun er narkoman selv. Regner med at bv er i bildet allerede, barna er i skolealder.

Verl, jeg tror jeg kommer til å leie inn noen til å ta det, jeg hæres ikke å vaske der selv:/

Skrevet

Øk depositumet til 6 mnd. (Max) Så får dere inn skikkelige folk.

Skrevet

trodde 3 mnd var max som var lovlig å kreve??? men 6 mnd pga en dårlig erfaring,nå må du rulle inn vel?? Vet at dette er såpass alvorlig men neste gang skriver de ikke kontrakt FØR HELE depositumet er satt inn. jeg skulle gjerne satt inn 6 mnd dep. bare for å bevise at jeg er ordentlig men jeg har absolutt IKKE råd til det.

F.eks. her jeg bor nå så ville hun ikke ha depositum i det hele tatt og skrev under på kontrakten og alt var greit,plutselig 5 mnd etter at vi (jeg og snuppa) hadde flyttet inn og trodde at alt var i skjønneste orden ringer hun å spør om 7500 kr i depositum! Jeg er en rolig person og har aldri gjort noen skade på leiligheten og hun har ingen grunn til å bekymre seg for ting, så aner ikke hva hu fikk for seg.

Skrevet

Dep. kan ikke overstige 6 mnd leie, så i praksis kan vi jo øke det betraktelig. Men vil ikke ha et depositum som er for stort heller!

Nå har vi snakket med leieboeren, han sa han skulle være ute til søndag. Det tror jeg ikke, han gar sagt mye rart som ikke stemmer, som feks at leien er satt på konto utallige ganger. Og han har sagt før at han skal flytte.

Blir vi kvitt han uten drama, så er jeg glad og fornøyd.

Skrevet

Åh, det er mange som forlanger fullt depositum, og 6 mnd er det meste som er lovlig.

Annonse

Skrevet

Håper dere blir kvitt han på en mest mulig stille måte ihvertfall!

6 mnd i dep. er ganske mye men det er jo deres valg :) er dette på østlandet?

Skrevet

Der vi leide sist måtte alle betale 6 mnd depositum og de som leide ut hadde 3 blokker de leide ut leiligheter i. Mye penger, men da er de som leier ut sikret og det har jeg all forståelse for. Så det ble 45 000 kr i depositum der og de fikk vi selvfølgelig igjen da vi flyttet.

Skrevet

Så kjedelig! Jeg skjønner godt at du er sint.

Vi leier ut og er stort sett veldig fornøyd. Vi har kjøpt leiekontrakt fra huseiernes landsforbund (som skal være bedre enn standardkontrakten), og vi leier ut for et år av gangen (ellers blir det vanskeligere å kaste ut den dagen vi vil bruke alt selv, men vi gir kontrakt til samme person)

Naboen vår har et firma som leier ut for seg, da går selvsagt litt til firmaet, men jeg kan tenke meg at det er verd det hvis man får trøbbel med leietaker.

Jeg håper dere får en super-duper leietaker neste gang!

Skrevet

Ville satt at det kreves depositum for leilgheten uten å spesifisere jeg.

Og når dere har pratet med noen på visning så kan dere jo faktisk begynne å sile ved å si det som passer der og da. 2 mnd, 3, 4 osv... Så har dere liksom sortert bort noen bare med det:)

Skrevet

hvor fikk dere 45 000 kr ifra? godt betalt jobb + lån eller?

Skrevet

er noe dritt med slike folk.

jeg har selv leid ut til først et par som ikke betalte. de fikk jeg kasta ut uten å involvere politiet.

han neste som flyttet inn herpet hele leiligheten fra a til å. der måtte politiet kobles inn. vi fikk erstatning fra forsikringsselskapet, også for tapt leie!! hør med forsikringsselskapet! De dekker som regel tapt leie! visste jeg ikke før jeg tok kontakt. de dekker ihvertfall for den perioden dere ikke får leid ut pga han.

Nå har vi en perfekt leietaker. spør om lov til alt, betaler en uke før tiden, går tur med bikkjene våre, og vi prater som bare det. kjempekoselig! ikke alle er drittsekker :-)

Skrevet

Takker for svar og tips, spesielt dette med forsikringsselskapet!! Det ante jeg ikke gikk an, men dette skal sjekkes opp i på mandag=)

Vi tenker på å bruke firma neste gang, men vi kan da ikke bæsje på leggen enda en gang? Hehe, jeg kommer hvertfall til å være strengere neste runde når vi skal velge leietaker.

Fått tips om å velge en velstelt jente, for de skal visstnok være ryddigere og greiere å ha med å gjøre enn menn, men jeg håper mest på en småbarnsfamilie, har en ide om at de er stillere, roligere og mer ordentlige, hvis dere skjønner hva jeg prøver å få frem her...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...