minlilletass Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Jeg bor i en asfaltjungel, og vil trenge en smart vogn som er lett aa pakke i bil, lett aa trille i butikker og paa cafeer. Alle parker og lignende i omraadet har asfalterte gangstier.... Synes vognen ser praktisk ut med bag, sportsdel og mulighet for aa sette bilsete rett paa understellet. Noen som vil dele erfaringer? Dette blir min foerste, jeg har ikke peiling paa vogner fra foer!
Puselure Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Jeg har akkurat kjøpt en bugaboo cameleon, skal bruke den til babyen som kommer i mai, men poden på 2 har prøvd den og sovet dupp i den. Synes det er en god vogn å trille, kommer lett frem. Bagen er stor, det er en fordel. Sportsvogndelen er ikke den største jeg har sett, poden tok oppi kalesjen når han satt i den. Fordelen med sportsvogndelen er at man kan snu den begge veier. Jeg vil anbefale denne vogna:) Her er det skrevet litt om vogna: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=507770 Og her er bilder: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=552070 Utrolig lett og god vogn:D Ikke mange vognene som er så lette i vekt og har så mange fine finesser;)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #3 Skrevet 9. februar 2008 Ja, absolutt! Bodde midt i byen første året til snuppis, og da var Bugaboo Cameleon genial!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Jeg har bugaboo cameleon og er fornøyd med den. Men jeg har både positive å negative ting å si om den. Jeg kan bare uttale meg utifra min erfaring, som er fra november i fjor, altså bare bagdelen. Positive: Lett, bare 9kg. Stor bag Svingbare forhjul er et must i byen, cafe, butikker Kan snu sportsdelen mot deg, og svinge håndtaket over på andre siden Lett å legge sammen div adapter til bilstol Negative: Ikke plass til Voksi aktiv 0-6 i bagen, men det er det vel ingen andre som kan heller. Små forhjul, som ikke passer i slaps og snø og på sti/ulendt terreng (3 hjul best på sti) Vinterhjulene er greie men veldig tungt å svinge vognen da (framtung), dumt hvis du skal på butikken i snøvær.. Vanskelig å få noe nedi handlekurven, må ta alle tingene ut av posen og legge nedi en og en ting om gangen, men man får ganske mye nedi da. Regntrekket tar stor plass, og er litt vanskelig å komme til babyen i luka. Å låse de svingbare forhjulene gjør at vognen skjener til siden.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Jeg vil anbefale Stokke Xplory! Hatt den ett år nå er veldig fornøyd! Ypperlig storbyvogn..
kristin2 Skrevet 9. februar 2008 #6 Skrevet 9. februar 2008 En kjempevogn. Jeg bor i by og er så fornøyd med vogna. Kunne ikke tenkte meg noe annen vogn. Ser det blir nevnt at de små hjulene ikke egner seg på skogsvei etv. Jeg vil bare si det at jeg har faktisk gått på flere grusveier/skogsveier i marka med de små hjulene uten problem. Har også vinterhjul og kan være enig i at de er litt tunge, men det er vanesak. Angående voksipose så brukte vi faktisk voksipose i bagdelen når tuppa ble født. Hadde den til hun var 4-5 mnd, og det var ingen problem å få plass til den i bagdelen. Hadde liggeplate med bærehanker i voksiposen og brukte dermed den til å bære henne opp og ned 4 etg med (har ikke heis). Noen ganger bar vi også hele bagdelen opp, uten problem da den også er veldig lett. Bruker sportsdelen i dag og er veldig, veldig fornøyd med den. Tror du gjør et godt valg dersom du velger Bugaboo Cameleon.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2008 #7 Skrevet 10. februar 2008 Jeg er enig i at det går fint å gå på tur i marka på grusvei med de små hjulene ja, det var ikke det jeg mente. Jeg mente at hvis man går på steder der det er sti/ulendt terreng, som jeg gjerne skulle ha gjort og har gjort et par ganger, så er det sikkert best med 3 hjul fordi man kan trille som en trillebår. De to framhjulene blir for brede noen steder og da hadde det vært kjekt å kunne bare kunne løfte opp bak over den rota hvis du skjønner.. Og ja, jeg fikk høre at det var plass til voksi i bagen til bugaboo, men det jeg ikke tenkte på var at det bare var voksi classic, og ikke voksi aktiv 0-6 som jeg kjøpte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå