inovember Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Har forsøkt avent håndpumpe, men får den ikke helt til. Er elsktrisk bedre, får man ut mer? I såfall hvilken type er best? trenger råd!
Høst72 Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Hei, jeg har en Medela Swing elektrisk pumpe og er veldig fornøyd med den. Har fått ut rundt 100 cl de gangene jeg har forsøkt (ett bryst, på formiddagen). Har ikke forsøkt noen andre pumper.
Gjest Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Jeg er også veldig fornøyd med min Medela Swing som er elektrisk. Jeg tror det kan hjelpe litt at man rett og slett slapper mer av med en elektrisk pumpe. Du kan lese om gode pumpetips på www.ammehjelpen.no. Viktig å stimulere utdrivningsrefleksen før man går i gang, samt å ha det komfortabelt og avslappende under pumpingen.
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #4 Skrevet 9. februar 2008 Det er nok veldig individuelt hvilken pumpe som passer for den enkelte. Jeg bruker avent håndpumpe og får ut ca.150ml per bryst. Det går ganske rask å. Jg har prøvd elektrisk å, og jeg fikk ikke ut mer på den, men det er som sagt sikkert veldig forskjellig fra person til person.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Er det ikke slitsomt med manuell pumpe? Har hørt mange si det. Vurderer selv og kjøpe manuell, men er litt i tvil.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Jeg syns ikke det er slitsomt med manuell pumpe. Trenger ikke å sitte å pumpe hele tiden. Pumper litt ivrig til å begynne med, og så flyter det av seg selv. Bare litt pumping innimellom. Så stort sett er det bare å holde pumpa, men det må du vel med elektrisk å Men jeg har enormt mye melk å da. Kan være mer vrient om du ikke han det kanskje...?
lifa og Eline Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har Avent sin manuelle pumpe, hadde problemer med å få den til så når jeg fikk tette melkeganger og måtte tømmebrystet for hver gang jeg ammet leide jeg en Medela(tror jeg det var) elektrisk pumpe på Babyshop. Fikk ikke ut noemer med den enn Avent sin når etter litt mer prøving fikk til den. Tok bort silikoninnlegget fra den delen som skal ligge inntill brystet og da strømmet melken ut, ble mye bedre trykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå