Gå til innhold

Flere med mange plager?

3-snart4-barnsmamma

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er snart 38 år, venter mitt 4. barn. Jeg koser meg med å være gravid, men det er også så utrolig slitsomt! Kjenner godt at jeg ikke er 20 lenger ja! Jeg er i uke 30 nå. Er veldig tungpust, har "maur"og kramper i beina på kveld/natt, spyr hver morgen, svimmel, vondt i bekken og rygg, sliten og kort lunte! Jobber i helsesektoren, gleder meg utrolig til permisjon 2/4. Men tross alt; koser meg og gleder meg til den lille babyen vår kommer! Gleder meg til fødselen også!

Fortsetter under...

Hei jeg er 39 og venter mitt fjerde barn i Juni. Synes egentlig ikke at jeg har så mange plager, men det er jo kanskje litt tidlig enda. Men jeg har bekkenløsning, og fordi om jeg ikke har store plager er jeg sykmeldt og har vert det i tre uker allerede. Grunnen til dette er at det ikke er mulig med tilretteleggelse på jobben. Hvis plagene dine blir verre vil jeg anbefale deg å snakke med lege om muligh for å "slippe " eller ihverfall begrense jobbing. Må huske på at en skal ha kroppen i noen år etter på også :) Gleder oss veldig til barnet kommer ja:) Blir deilig med baby i huset igjen

Hei! Ja, har tenkt på aktiv sykmelding, også diskutert dette med legen min. Vi får se... Akkurat nå er det bekkenet som plager meg mest. Har aldri hatt bekkenløsing før, men det er vondt når jeg snur meg brått, smertene stråler nedover lårene. Hvor gamle er de andre barna dine da? Mine er 18, 8 og 2 1/2 år.

Jeg er 36 og plages veldig. Spyr ikke lenger, men er likevel kvalm. Klør over alt og maur og kramper i beina, mister mye søvn pga det. Kjenner også at jeg ikke 20 lenger... Jobber du virkelig fremdeles....? Jeg gikk ut i permisjon for 2 uker siden. Ble for tøft. Heldigvis ikke bekkenløsning, men venacava-syndromet de luxe! I tillegg til lavt blodtrykk (rundt 90 over 70)..... Prikker foran øynene konstant - tungt å stå oppreist. Andpusten pga lite oksygen til hjernen. Nå har jeg begynt å få små panikk-anfall der jeg føler at jeg ikke får nok luft. Av og til er jeg blå på leppene!!!! Nei, dette var ille ja. Eneste trøst er null bekkenløsning og null strekkmerker.

Jeg er straks 35 år og er i 33.uke. Har et barn på 3 fra før, etter et plagefritt svangerskap. Men fødselen innebar lang utdrivningstid, trykket i evigheter før barnet ble født. Det førte antagelig til skade på bekkenbunnsmuskulaturen for jeg har hatt nedfall av blære/skjedevegg siden. Dette har i grunn ikke plaget meg vesentlig før nå, men nå er det virkelig plagsomt med hyppig vannlatning, svie og smerter og tyngdefølelse i underlivet og støtsmerter nedover. I tillegg urininkontinens når jeg nyser eller hoster. :( I tillegg er jeg anpusten, har kynnere nesten hele tiden og magen føles som den sprekker selv om den faktisk ikke er så fryktelig stor.

Hadde håpet å kunne trene til termin, men har gitt opp det. Prøver å klare meg i jobb frem til påskeferien.

Noen andre med erfaring fra skjedeveggnedfall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...