sirkeline77 Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Samboeren min har avgitt sædprøve som var normal, og jeg har gjennomgått en pergokur med påfølgende tre boldprøver under syklysen. Alt er helt normalt. Men nå vil gyn at jeg skal ta Hsg røntgen og jeg er livredd! Han sier det er ingen vits i å gå på flere pergokurer før vi vet med sikkerhet at eggelderne ikke er tette. I utgangspkt er det er liten sjanse for at de er det, har en sønn fra et tidligere forhold.. Har virkelige ikke lyst til å ta hsg etter alt jeg har lest......men jeg vil jo gjerne ha en spire snart og. Noen som har vært igjennom det og som kan dele sine erfaringer med meg?? Og et annet spørsmål som sikkert er litt dumt, men er usikker- vil en enkel pergokur si en tab om dagen og dobbel to tab??
Tiny dreams ♥ Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Enkel Pergokur er 1 tabl. daglig, Dobbel er 2 tabl. daglig osv. Jeg har tatt HSG røntgen, og hadde en positiv opplevelse. Kom dit på morgenen, og fikk litt informasjon først. La meg så i en gynstol, og fikk en liten slange med en ballong på, inn livmorhalsen. Kjente så og si ingenting av det. Så ble jeg lagt flatt på benken, og kontrastvæsken ble sprøytet inn. Da stakk det litt nederst i magen, men det var laaangt fra vondt. Så ble bildene tatt, og jeg var ferdig Ballongen ble tatt ut, og jeg kunne kle på meg og reise hjem. Det er vanlig å blø etterpå, så det er ikke dumt å ta med seg bind. Du kan jo og ta smertestillende etterpå, dersom du får menssmerter. Jeg fikk stor blødning og feber påkvelden, så da ble det en tur til legevakten, pga mistanke om infeksjon, men det var heldigvis ikke det. Det ga seg helt av seg selv. Lykke til, dette greier du
huldretufsa Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Hei! Ser du skrev for noen dager siden, men skulle du titte innom igjen så har jeg noen ord her. Vi hadde flere problemer som gjorde at sjansen for å få til barn på naturmetoden var lik 5-10%. Det hele startet med bl.a. pergotimekurer uten resultat. Ikke rart da HSG'en senere viste at ene egglederen var tett/ødelagt og de få eggløsningene jeg hadde hatt - vha pergotime - var på den siden hvor egglederen var tett... HSG'en var (burde kanskje unnlate å si det, men) for meg veldig smertefull. Men det går fort og er jo veldig viktig. Sånn er livet ;-) Vel. Legen sa at han hadde en venninne som hadde blitt gravid rett etter sine HSG'er TO ganger. Jada tenkte jeg. Vi bestilte time for oppstart med ass.befruktn. Så...måneden etter var jeg gravid! Uten pergotime i kroppen. Jeg er rimelig sikker på at det var HSG'en som gjorde det. Når det er sagt, så er jeg i skrivende stund gravid på nytt, uten noe innblanding denne gang. Med utg.punkt i at vi "ikke kunne få barn" så kan vel ikke moralen være annet enn: Alt er mulig! Så ta de undersøkelser du kan!
seff Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg tok HSg rtg sist, etter å ha vært gjennom et par pergokurer og normal sædprøve fra mannen. Jeg skal ikke lyve og si det ikke gjorde vondt, for det var ganske vondt-MEEEN: Jeg ble gravid "med det samme" etter undersøkelsen :-) Det er visst mange som blir gravide etter en slik "renskning" av egglederne. Det tok ikke mange minuttene heller. Og jeg fikk heller ingen smertestillende ved prosedyren, det kan du be om (iflg min gyn skal alle få tilbud om det) Lykke til! Håper du får en spire snart.
sirkeline77 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2008 Takk for alle svar:) Utrolig fint å kunne dele ting med andre uten at man føler at man er til bry! Masse lykke til dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå