Gå til innhold

Blodtrykks problemer!

Anbefalte innlegg

Etter at jeg svima av på jobben ble jeg sykemeldt noen dager,og da jeg frisk og rask(trodde og håpet jeg..)begynte på jobb igjen fikk jeg meg litt av en bakover sveis igjen: holdt på å svime av igjen!og ble plutselig uvel..klarte rett og slett ikke å fungere på jobben.Og etter en ny tur til legen i går konstanterte hun at blodtrykket mitt er så ustabilt at det går opp og ned gjennom hele dagen.Skal gå med et apparat et døgn for å måle det gjennom flere timer og må kanskje begynne på bodtrykkstabletter.(ikke morro,men om det kan hjelpe så jeg kan funger normalt igjen så takke meg til det.)Kan ikke dra noen steder nesten i frykt for å plutselig svime av.Veldig ubehagelig!

Men babyen har det iallefall fint,hadde sterke,fine hjerteslag og magen vokser fint,så det er det viktigste:)

Noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136789856-blodtrykks-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skikkelige blodtrykksfall innimellom. Spesielt når jeg er i dusjen! Har svimt av et par ganger på jobb også. Har blodtrykksapparat hjemme, ligger på rundt 95/55. Skikkelig ubehagelig, men klarer å forutse når jeg trenger å sitte/ legge meg nedpå.

Uff ja det er skikkelig ekkelt.I morra skal jeg gå med denne maskinen et døgn da,så er spent på resultatet.

Syntes det går så fort jeg at plutselig bare kommer det,selv om jeg har blitt litt flinkere til å merke små ting som kan utløse det.

God bedring:)

Hei!

Jeg gikk med sånn måler torsdag til fredag forrige uke. Jeg synes det var litt skummelt men det gikk helt fint. Den målte trykket hver halve time på dagen og hver time på natten. Det var litt vanskelig å sove når armen pumpet seg opp hver time, så ikke planlegg store ting dagen etter :)

Jeg fikk en mansjett på armen som var koblet med ledning til måleren jeg hadde på belte rundt livet. Verken apparatet eller slangen er direkte diskret, så ta på deg en genser jakke som kan skjule slangen.

Jeg fant i løpet av dagen ut at det var lite vits å prøve å tolke resultater ut i fra displayet og lot den egentlig leve sitt eget liv.

Men, jeg synes det etterhvert ble litt ubehagelig at målingen ble tatt på samme armen på samme sted, så spør om du kan få flytte den over på andre armen hvis det blir ubehagelig. Jeg turte ikke å flytte den siden jeg ikke viste..

Jeg leverte den på helsesenteret på fredag morgen og har ikke fått noen resultater enda, men håper på det beste.

Lykke til med målingene!

Ja hørte at det er ubehagelig at den maskinen pumper seg opp hele tida,spesielt om natta da..kan tenke meg at det ikke blir mye søvn da..

men greit å få sjekket da.kommer nok ikke til å bevege meg så mye ute blant folk i morra da;)

Håper du får positive resultater tilbake!

Legen min sa at jeg skulle få resultatet av henne med en gang jeg leverte den inn igjen,så får vi se da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...