Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #1 Skrevet 8. februar 2008 Har for en tid tilbake tatt glukosebelastningstest- var vel i uke 32 tror jeg. Er i uke 38 nå. Idag på kontroll hos legen målte de blodsukkeret fastende. Resultatet var normalt. Er det noen sammenheng mellom blodsukkeret på fastende som de målte idag, og det de sjekket før jeg drakk sukkervann på den andre testen. Var jo også fastende.... Resultat på glukosen: 5,3 før og 7,9 etter 2 timer. Idag sa de bare at blodsukkeret var normalt. Men lurer på om det er noen sammenheng mellom disse testene....
Huldr@. Skrevet 8. februar 2008 #2 Skrevet 8. februar 2008 Fastende blodsukker er den første verdien 5,3. Så den du har tatt i dag, kan sammenlignes med den. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror verdier mellom 4 og 5 er bra. Jeg hadde en verdi på 3,9, noe som er ganske lavt - ikke rart jeg blir skikkelig sur når jeg ikke har spist på lenge :-)
gutiina Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 Det er etter 2 timer som er viktig å se på. 7,9 er grensen til svangerskapsdiabetes. Men siden du snart er ferdig med svangerskapet, så tror jeg ikke du skal bekymre deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå