Gå til innhold

amme på bare 1 bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten på 6 mnd spiser veldig lite av meg nå, bare på natt og 1, kanskje 2 ganger om dagen!jeg pumper litt utenom i tilfelle han plutselig vil spise mer av meg igjen, slik at jeg holder produksjonen oppe da! lurer på om jeg kun kan bruke det ene brystet da, for litt strevsomt om jeg må pumpe begge flere ganger om dagen...vil melken forsvinne i det andre snart da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan fort gå tilbake på det andre brystet, pluss at str kan bli veldig forskjellig! Egentlig er det nok best å fortsette på begge!

Skrevet

ja, melken vil forsvinne på det brystet som ikke blir pumpet fra, og brystet blir antakelig endel mindre. Har selv erfaring fra dette, det ble merkbar forskjell.

Gi barnet den melken han etterspør, og produksjonen vil holde seg oppe etter behovet, uansett hvor lenge dere vil, i opptil flere år går det fint an å ha en liten melkemengde. Så lenge barnet suger litt hver dag vil melken være der.

Skrevet

Hei

Jeg har lurt på noe av det samme. Min gutt er 6 uker og jeg ammer+ at jeg gir profylac-erstatning i tillegg. Jeg kan kun amme på det ene brystet, fordi det andre har en forferdelig vond infeksjon. Prøver å håndmelke det med jevne mellomrom, men det gjør skrekkelig vondt....

Melkeproduksjonen har gått ned etter stadige gule stafylokokker i begge bryst og det merker jeg på at lillegutt ikke blir fornøyd.

Er det noen av dere som vet ca. hvor mye melk et barn på rundt 6 uker trenger i døgnet?

Har lyst til å fortsette å amme, men stresser ikke så mye med det denne gangen. Med førstemann måtte jeg motvillig slutte å amme etter 9mnd.

Skrevet

Det er jo som å høre meg...takk og pris at vi er flere.....min gutt er fire uker og amme trøbbelet har vart omtrent like lenge. Har hatt kraftig brystbetennelse, som ikke ser ut til å go seg. Får svar på de siste prøvene i dag, tror kanskje jeg har gule stafylokker. Hadde streptokokk a sist gang. Jeg ammer et bryst, pumper det andre og gir flaske....ganske slitsomt. Har egentlig bare lyst til å begynne med flaske

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...