Gå til innhold

Teutonia Fun S

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne vogna i går. Fikk den til halv pris så jeg måtte bestemme meg fort, siden det bare var to igjen. Nå er jeg ennå litt usikker på om jeg er helt fornøyd med vogna, så jeg håper dere kan hjelpe meg litt! Det var viktig for meg å få ei vogn som var lett å kjøre, så jeg likte veldig godt de svingbare hjula foran. Minuset er at det ikke går an å snu håndtaket og at en ikke kan legge ryggen flatt. Jenta mi er 9 mnd og sover i vogna om dagen. Har kombivogn som begynner å bli dårlig i bremser, men hun kan sove i den når vi bare er hjemme. Denne nye vogna er mest til turgåing. Jeg liker egentlig best å ha ungen vendt mot meg, og jeg ble litt usikker nå på hvor god denne vogna er for henne å sitte og ligge i. Synes også den virket litt lav og trang inni kalesjen.

Hva er deres erfaring med de hjula med luftkanaler inni? Er de like gode som lufthjul?

Vet dere om andre vogner som evt. kan passe meg bedre, i en rimelig prisklasse? Håper på mange svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136788986-teutonia-fun-s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er den CS-varianten du har, det er en litt forenklet variant av Fun-vognen vil jeg si. Den ordinære fun kan legges ned til full liggestilling, og man kan snu sittedelen. Jeg har fun, og syns ikke den er trang og lav i kalesjen, tvertimot lunt og godt:) Er veldig fornøyd med den, spes nå når ungen er over 1 år, syns han sitter godt i vogna:) samtidig som den er lett å trille og svinge:)

Hvis du skal bruke vogna til turbruk har du muligens ikke truffet helt hvis du har kjøpt fun CS...? Jeg har god erfaring med luftkanalhjul, men på teutonia syns jeg de er litt harde, så det kan riste litt.

Vet ikke helt hva jeg skal foreslå i steden dessverre, hm. Hvis du vil ha svingbare forhjul kanskje den nye maxi cosi mura? Vet ikke hva den koster da:)

Hva med en fint brukt City Jet? Veier det samme, en del bredere, men kjempegod trillecomfort. Ikke lufthjul, men en helt annen type enn Teutonia sine. Jeg syntes i alle fall den var kjempegod i forhold. Vendbar sittedel har den også. Full liggestilling, men den har sånn "ergonomisk" sittedel. Min sønn sover supergodt i denne vogna, i alle fall. Og det er en kjempegod turvogn som også takler litt snø, også hardpakket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...