Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri brukt eggløsningssprøyte selv, men begynner å bli god på disse forskjellige medisinene. Ovitrelle er veldig enkel og ta, sprøyta er ferdigfylt og veldig spiss, så man kjenner det vissnok nesten ikke. Den koster 340,50 kr. Pregnyl er et annet alternativ, og kjøpes i sett av 3 stk. Da må sprøytene blandes selv, men skal vist ikke være noe hokus-pokus. De koster 201,50.

Pergotime koster kr 80,50 for en pakke med 5 doser.

Så det er ikke allverdens!

Priser på alle medisiner ligger forresten på www.felleskatalogen.no. Er blitt en ivrig bruker, dessverre,,

Tusen takk for svar:) Også så raskt da! Har du peiling på hva forskjellen på disse to typene er?

æsj, ja en tilegner seg mer kunnskap enn en har lyst på i denne prosessen. det er tusen spørsmål som kverner rundt i hodet: først "hvilken klinikk er best/ hyggeligst/ flinkest?" så er det spørsmål som hvordan kjennes livmora ut v eggløsning og hva slags konsistens skal eggløsningsslimet ha? hvor mange mm bør slimhinna være? hvor mange mm utvikler den seg i timen/ pr uke/ pr dag?? og det samme med egget, hvor fort utvikler det seg? Når jeg var hos gyn her for litt siden så hun et egg på omkring 17 mm og mente jeg kom til å få eggløsning samme dag eller dagen etter, men el- testen ble ikke positiv før 4 dager etter... Videre: er hostesaft lurt? Akupunktur? Homeopatmedisiner? Grapefruktjuice? Kun drikke koffeinfri kaffe og koffeinfri te, som hjelpesmeg faktisk ikke er helt koffeinfri den heller! Salviete.. e-vitaminer, "babyklister". Kanskje har jeg for høyt bmi eller blokkeringer i chakraene mine? ikke alkohol, trene, spise 600 gram frukt/ grønt, og det beste tipset av dem alle: IKKE STRESS!! haha..

;-)

Kan svare på noe. Det gynekologen din kan se er en folikkel og ikke et egg. Den bør være på minst 18 for at det skal være vits i å inseminere. Den vokser ca. 1,5-2 mm i døgnet. Jeg var hos gynekolog når den var på 17 mm og gynekologen tippet om ca. 3 dager og det stemte. Men stol på eggløsningstesten du. Ellers, lev som normalt men sunt. Tren! Hostesaft og annet tror jeg er bare oppspinn. Hostesaft er for at svømmerne skal skli lettere, men det trenger ikke du som får de plassert riktig med en gang :-).

Vet at begge typer sprøyter inneholder HCG og stoffer som stimulerer egget/eggene til å modne den siste biten, og etter ca. 36 timer løsne. Tror begge er fullgode alternativer, så det er alt etter hva du ønsker og får resept på!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...