Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest om flere her som har vært engstelige for sprøytene, men som selvsagt har vært flinke og klart det.

Jeg var ikke så flink. Etter en time med svetting og skjelving gikk det bare ikke. Endte med at gubben satte min første sprøyte med Gonal F. Så dum jeg følte meg da. Antageligvis må han fortsette med det – sette sprøytene for meg.

Får ikke bry meg om det – heller fokusere på at legen var imponert over min gamle kropp og hvordan den har respondert perfekt på nedreguleringen. Veldig fornøyd med de 5-6 eggposene som lå klare i min eneste eggstokk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136788770-stikking-gikk-ikke-s%C3%A5-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Viktoriana,

Jeg er AKKURAT som deg! Har hatt 2 uttak til nå, og mannen min har stått for all stikking, selvom det ikke alltid har vært så praktisk. Jeg har litt sprøyteskrekk, og synes det er litt vondt å stikke i magen. Det jeg trøstet meg med var at mannen kan fader meg bidra han også, og at dette ikke er noen evigvarende situasjon - så begge får ofre litt tid til dette viktige prosjektet..Tank så mye mannen slipper! Men om jeg må ha et uttak til, så kan det jo komme dager hvor mannen min ikke er tilgjengelig, men den tid den sorg!

Så flott at det var så mange eggposer i din eggstokk, ønsker deg masse lykke til med forsøket, krysser fingra for at du får en 2008 baby:-)

Ikke stress! Jeg hadde aliert meg med gubben hvis jeg ikke klarte å sette sprøytene selv, men klarte det heldigvis. Hadde også aliert meg med ei venninne (som er sykepleier) at hun skulle stikke meg hvis jeg ikke klarte det selv.

Ta den med ro og prøv litt etter litt.

Begynn med å stille inn målene, kanskje ta av "korken" på sprøyten og så ser du etter hvert om du klarer å stikke deg selv. Hvis ikke, får gubben trå til og stikke. Han kan da gjøre noe for deg?? he he he

I alle fall, masse lykke til. Håper du klarer det selv om noen dager eller uker.

Synes ikke det er teit om du ikke klarer å sette sprøyten selv. jeg har ikke sprøyteskrekk og er ferdig utdannet sykepleier om 4 mnd. jeg har satt mange sprøyter på andre å det går bra, og andre har satt mange på meg. men jeg må ærlig innrømme at jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert om jeg skulle satt en sprøyte på meg selv, mest sannsynliug hadde det godt bra, men jeg vet ikke.

La mannen bidra, det er ikke ett nederlag i det hele tatt

Takker så mye for råd og oppmuntring. Kanskje klarer jeg det selv en dag, men sprøyteskrekken er stor (ble sånn etter et lengre sykehusopphold med MYE stikking).

Godt det er flere som lar gubben stikke. Helt enig - de slipper lett unna her og kan godt bidra.

Gubben skal få trå til i kveld også - gjorde en god jobb for jeg kjente ingenting :-)

Annonse

Vi skal igang med vårt første forsøk snart og vi har allerede avtalt at mannen skal sette puregon sprøyten på meg. Han må bare opp litt tidligere om morgenen så vi slipper å stresse med det. Jeg har ikke lyst å sette på meg selv jeg, og han syns det er greit å hjelpe til. Tror faktisk han liker å være mere delaktig i forsøket og få sine spesielle oppgaver :-)

Da jeg startet med mine forsøk for snart 5 år siden - da hadde jeg sprøyteskrekk. Det jeg gjorde var å bruke "englekrem" - Embla ( nå får man det resptfritt på apotek). Da bedøver du huden litt. Da gikk det kjempefint. Jeg kunne til og med slutte mede den etter en stund. Og da jeg begynte på forsøket med andremann klarte jeg det helt selv :)

Lykke til!

Et godt råd, men smerten er jeg ikke redd for - selv om jeg har sprøyteskrekk - liker bare ikke sånne ting med nåler.

Det er nok det å stikke og kanskje gjøre feil som gjør meg sånn. Er nok litt stressa fordi det står så mye på spill. Bare pennen alene koster nesten 4000 kr. Og hvis noe går galt da - tenk om jeg ikke får rett dose da og alt blir ødelagt. Herregud!!! Jeg er helt håpløs - bekymrer meg for alt om dagen.

Har resignert - gubben stikker jeg gjemmer meg bak en pute og lar han ta skylden om det ikke går greit ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...