Gjest Skrevet 8. februar 2008 #1 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg tok en medisinsk abort igår,og har egentlig bestemt meg for og ikke titte innom "barnimagen"mer.Sier seg jo selv... Jeg har likevel kort lyst til å si hvordan en abort utføres da det til stadighet er noen som er her og lurer på det.Føler debattområdet tillater det? Jeg måtte til ul på s.huset,ca 6u (etter siste mens 1.dag).Innvendig ul ble tatt og skjema fyllt ut.Det var bl.a spørsmål om tidligere svangerskap,aborter,etc.Ble tilbudt samtale med sosionom om behov.Det var i tillegg satt av tid til en samtale om jeg trengte det. Ved kirurgisk inngrep bør man være minst 9u gravid.Det var jeg for noen år tilbake.Da møtte jeg fastende på s.huset om morgenen,og dro hjem tidlig ettermiddag.Aborten ble utført i full (men lett) narkose,og jeg merket ingenting.Hadde ikke smerter i etterkant,blødde noe i ca 1 uke. Blir sykemeldt i 2-4 dager etter inngrepet. Jeg hadde tenkt kirurgisk abort nå og.Men.måtte da ha ventet i nesten 2uker.Det maktet jeg ikke pga.jeg følte meg såå gravid. Jeg tok derfor en pille på s.huset samme dagen som ul.2 dager etterpå møtte jeg tidlig og fikk 4 tabletter i skjeden.Det gikk vel 1time før aborten var igang.Heller ikke det var smertefullt slik jeg opplevet det. Var hjemme tidlig ettermiddag.Det var riktignok atskillig mer blod og avfallsstoffer enn jeg kunne tenke meg. Jeg fikk høre jeg responderte særlig godt på medisinen som ble gitt.Kan være fordi jeg har født.For noen kan det ta flere timer før man kommer igang. Dersom man har bestemt seg for ikke å beholde barnet,kan det være en ide og ikke bestemme seg for den ene eller andre varianten.Men,se hva ul viser og hva gynekologen anbefaler. Jeg er over 36år.Nå blir det spiral på meg.Jeg synes prosessen er beintøff... Jeg føler og med alle de som sliter med å bli gravide,mens jeg som er superfertil ikke ønsker flere barn. NÅ sier jeg meg ferdig her.Ønsker igjen alle riktig lykke til med hva man velger...KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136788351-noen-personlige-erfaringer-omkring-kirurgisk-og-medisinsk-abort/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå