Shabby Cheap Chic Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 hadde vært knall.. Sambo elsker dem og vil lage de til han i helga...
ScaryMama Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Mange måter å lage det på men her er min variant: Steker bønneskudd (heter det det? Lange hvite ting som ligner på sædceller) små biter av kylling (evt. reker eller svinekjøtt) raspet gulrot, hvitløk og ingefær i wok. Har i litt østersaus og mørk soya saus til slutt. Ruller dette i wontondeig (fåes kjøpt i innvandrer butikker). Så frityrsteker man de.
Tommage♀♂ Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Jeg bruker enten litt kylling eller kjøttdeig, evt svinekjøtt, men da må det være most ellers er det så hardt. Raspet gulrot og hodekål, kanskje litt løk. vanlig soyasaus og litt Kecap Manic (søt, tyktflytende soyasaus) og ha det i rispapir. Hender jeg har i litt glassnudler også. Nam nam=)
tuppemor-75 Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 de beste vårrullene som vi lager inneholder: hakkede reker, sukkererter, hvitløk, ingefær og litt soyasaus.det er lurt å kjøpe de store rispapirene, da du kan brette litt dobbelt. om du bretter veldig tynt, så sprekker ofte vårrullene, hvis du ikke er flink til å kontrollere varmen på frityrgryten.
Shabby Cheap Chic Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2008 Haha unnskyld måtte bare le... lange hvite som ligner på sædceller(så hvis jeg ikke har det kan jeg bare tilkalle sambo da så ordner han opp??? hehe.. Neida, den var ekkel..) Er det bare i innvandere butikker man får kjøpt sånn deig? Jeg har ikke frityrkoker men kan gjøres i steikepanne eller? Hva slags olje er best?
ScaryMama Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Tror ikke det blir bra i stekepanne, men du kan prøve? Jeg lager dem i wok hjemme i hvertfall. Peanøttolje syns jeg er best å bruke. Deigen har jeg bare sett i innvandrerbutikken, men jeg har ikke kikket etter det andre steder. Kan godt hende de har det på velassorterte matbutikker... Skjønte du hva jeg mente med den fine beskrivelsen min da;) Jeg vet at det heter bean sprouts på engelsk, men ble usikker på hva det heter på norsk:)
tuppemor-75 Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 vi bruker oljen som heter frityrolje. du kjøper den i dagligvaren. det er en stor dunk, kanskje 2-3 liter. vi bruker frityrkoker, men du kan godt bruke en solid kjele feks. jerngryte. husk at vårrullene må ligge og renne av seg på ei rist.
Shabby Cheap Chic Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 hehe ja skjønnte hva du mente... Bare morsom forklaring... Takk for tips alle sammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå