Gå til innhold

Sliter med gutten min og mat.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 3.5 år. Han har blitt veldig kresen i matveien, og med det mener jeg at han kun spiser nugatti og syltetøy på brødskiver. Er det noen som har makrell i tomat eller noe annet fiskepålegg på brødskivene så brekker han seg til han kaster opp.... :( ( har skjedd noen ganger i barnehagen også dette... )

Han vil heller ikke sitte sammen med meg og søstra si når vi spiser... Han greier ikke å se når hun spiser....:(

Blir fortvilet av dette her, dette har pågått 1-1.5 mnd. nå.

Noen som har vært borti noe lignende? Noen tips?

* Veeeeldig fortvilet *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig kjent ut. Jeg har en gutt på snart 6 år og han er også veldig vanskelig i matveien. Slik har han vært siden han begynte i barnehagen, da var han 1,5 år. Middag spiser han ikke, kun når vi har pannekaker, grøt eller tomatsuppe. Det er forferdelig slitsomt. Han har en lillebror som er 3 år yngre og han er også sånn. Det skjedde også med han når han begynte i barnehagen. Men han ser også hva storebrore gjør. Jeg prøver å ikke mase så mye med det, men jeg vil jo at de skal bli mett. Brødmat går greit, der går det i brunost, syltetøy, prim, leverpostei, nugatti (selvfølgelig, men det får de ikke så ofte) og salami/pølse. Jeg prøver å ha noe til middag som de spiser, men de spiser seg ikke mett. Har inntrykk av at eldstemann spiser mest bare for at jeg og pappa skal bli fornøyd. Selv om vi har sagt at han må spise til han blir mett. Men....ikke så lett det her. Det var ikke mye gode råd du fikk av meg, men et lite sukk fra en mor som sliter litt der..

Skrevet

Syns det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som sliter med dette problemet... Ska se problemet litt an, for å se om det retter seg. Hvis ikke det går seg til så vurderer jeg å prate med helsesøster eller lege.

Er jo ikkesunt å spise så lite som han gjør... Kanskje en halv skive til frokost, noen skjeer youghurt, noen biter frukt, Smake litt på en middag og ca. halvskive til kvelds.... :(

Blir jo bekymret når det blir sånn jeg....

Hilsen HI

• 1 måned senere...
Skrevet

Da spiser han ca like mye som min datter og hun er snart 9.. Men hun har vokst opp og det går greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...