Gå til innhold

Rehab-penger og Lånekassa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du er på fulltid rehabiliteringspenger har du ikke krav på penger fra lånekassa vanligvis. Kan jo være at det finnes unntak osv så greit å ta en tlf å sjekke...?

Men går du på rehabpenger har du iallefall krav til engangsstødnad og kan fortsette å få rehabpenger dersom du fortsatt oppfyller kriteriene til at du får disse etter fødsel. Men er begrenset periode, og vanligvis får man ikke rehab i mer enn 1-2 år, men finnes unntak til dette også..

Ta en tlf til lånekasse og Nav trygd så får du sikkert god hjelp.

Lykke til;)

til "barnkanskje"

hvorfor har jeg fått beskjed av nav at når barnet kommer forsvinner rehabiliteringspengene?

går du på rehabilitering?

stresser som f** fordi jeg tror jeg blir stående med kun engangsstønad når lillegutt kommer, og da må jeg flytte..

kan du hjelpe meg?

blir så forvirret over nav..

Du må uansett ta pause fra rehabiliteringen 3 uker før og 6 uker etter fødsel(i dette tidsrommet er det meningen du skal bruke engangsstønaden) og om du da fortsetter på kriteriene for rehabiliteringen(i ditt tilfelle regner jeg med det er som lærling) etter disse ukene burde du kunne fortsette å få rehabiliteringspenger. Men om du ikke har barnepass og kan fortsette som lærling er det klart du mister disse pengene.

er på rehabilitering pga psykisk sykdom..

prøver å komme over på midlertidig ufør.. så det blir ikke jobbing eller skole på meg på mange år fremover..

vet du hvordan det fungerer med ung/midlertidig ufør og disse pengene??

tusen takk for svar uansett..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...