Gå til innhold

Hva betyr det at en stilling som nattevakt er 100%, og turnus med jobbing annenhver uke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan jobber man da? Forstår ikke hvordan man kan jobbe full stilling samtidig som man bare jobber annenhver uke.

Er vel jeg som er litt dum.. Noen som kan forklare meg?

Skrevet

Stemmer det du sier selv. Husk at nattvaktsskift ofte er mange flere timer enn dagtidsskift. Og så vet jeg at i "vanlige" turnuser, har man krav på en "hviledag" etter tre nattvakter. Så det stemmer det at du jobber hver natt i en uke, og så en uke fri. Nattevakter er også som regel veldig godt betalt.

Skrevet

Da har du våken nattevakt annenhver uke,det tilsvarer en 100% "vanlig" jobbing.Det er en jævlig tøff turnus!!

Skrevet

Fordi full stilling på natt ikkje er like mange timer som full stilling på dag. Lønna er høgare på nattarbeid, så du får omtrent det samme utbetalt. Har jobbet 100% natt, med arbeid 2.kvar uke, og anbefaler det ikkje! Det var før eg fekk unger også, og holdt på å slite meg ut...

Skrevet

Bruker nesten hele fri-uka på å hente seg inn igjen vettu....slitsomt,frarådes på det sterkeste!!!!

Skrevet

jeg har jobbet fulltid natten i 6 år og er ikke og anbefale.. 100% natt er ikke like mange timer som dagtid.. tror det er 136 timer ca..

Jeg jobbet onsdag til onsdag 10 timer hver natt med en uke fri mellom.. =)

Skrevet

Det kommer an på da...jeg jobba natt i den turnusen i nesten to år. Helt topp for meg, og jeg tok meg raskt inn. Mannen min var hjemme den uka jeg jobba med barna, og så bytta vi. Før det var jeg heltidsstudent med lite undervisning. Las på natta en hel del, men det er ikke alle som liker natt.

Skrevet

hm... syntes det høres så bra ut jeg. Jobbe på natten, sove mens lille er i barnehagen også ha kveldene og annenhver heeele uken sammen. Men det virker jo som om mine tanker ikke stemmer helt med virkeligheten?

Skrevet

Ettersom tiden går vil du trenge mer og mer søvn og du vil bruke en dag eller to for og omgjustere deg til og være våken på dagen...

Jeg klarte ikke i slutten av arbeidsuken og stå opp 15.00.. hadde ikke sjans.. men jeg var ikke hjemme fra jobb før 09.00 som regel..

Skrevet

Dytteoppigjen.. Noen flere med positive eller negative erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...