Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Leste et eller annet sted at hvis man er overvektig er det ganske stor sjanse for at fødselen ender i keisersnitt da magen er så tung at den stenger igjen fødselskanalen? Stemmer dette? Er det noen store damen (over 120kg) som har født helt normalt her tidligere??? Veldig takknemlig for svar!
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Jupp jeg var vel 127 kg når jeg veide meg sist rett før fødsel på sykehuset og jeg fødte helt normalt no problem..var i fin form rett etterpå og gikk på do rett etter hun var ute omtrent...da fikk de store øyne og spurte om dem skullle hjelpe...hehe hjelpes meg, dette går så bra så...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Å tusen takk for det svaret. Ble enormt lettet nå. Fikk litt panikk...
lisemo Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Ettersom jeg forsto på legene jeg har vært i kontakt med, så ser de helst at de slipper å ta keisersnitt på oss overvektige, for det er en operasjon, og sålenge vi er overvektige, så kan det bli komplikasjoner av det. Så vi har ikke fått snakka om ks engang vi, for det var helt utelukka!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #5 Skrevet 8. februar 2008 Veide 145 da jeg fødte,ingen problemer i det hele tatt,Lykke til;)
2SmåTroll Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 jeg veide 150kg sist jeg fødte. Hørte ikke noe snakk om det da. Født naturlig.
trollmor32 Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Ta det med ro!!! Jeg har født to; Første ganen veide jeg 120, andre 140. Begge barn ble født på 2 1/2 time, uten komplikasjoner av noe slag. Har vært oppegående og i dusjen etter kort tid, og sydd kun "pyntesting" begge ganger. At noen får problemer er sikekrt sant, men det kan like gjerne være sylfider på 50, 70 80 kilo!!!! Noen elsker å skremme oss overvektige. Jeg blir provosert og irritert av det- klart vi store kan være gravide, føde normalt og være tipp topp mammaer vi og! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå