Gå til innhold

Ludvig / Ludvik??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på navnet Ludvig, som er en oppkalling etter et familiemedlem. Har egentlig litt lyst til å bruke navnet, men så er jeg redd for at folk bare skal tenke Flåklypa da... Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tenker kanskje på Flåklypa, men ikke på noen negativ måte. Stemmer på Ludvik - synes det er den fineste skrivemåte. Lykke til med navnevalget :)

Skrevet

Takk! Så bra å høre! Jeg tenkte også først på Ludvik, fordi jeg syns det ser best ut, men tenkte kanskje det ble litt mindre Flåklypa ved å skrive det Ludvig (samt at personen det vil bli oppkalling etter skrev Ludvig)

Hører gjerne fra flere av dere :)

HI

Skrevet

Du skal ikke tenke på at det kan assosieres med Flåklypa :)

Når guttungen vokser opp vil ingen av vennene kjenne til det søte lille pinnsvinet, og flere heter Ludvik enn da vi var barn, så det er et litt vanligere navn.

Kjempefint navn!! og kjempefint med oppkalling :)

Skrevet

Synes det er et fint navn. Liker Ludvig best.

Skrevet

Nå er Ludvig/k så vanlig at jeg ville ikke tenkt på Flåklypa i det hele tatt. Men hvis noen gjør det, er det vel bare gøy, digger den filmen!

Skrevet

Verdens mest sjarmerende navn! Synes det er penest med LudviG, og hvis det er oppkalling, ville jeg skrevet det likt som den personen han er oppkalt etter:)

Skrevet

Så godt å få gode tilbakemeldinger. Blir mer og mer overbevist om at jeg ønsker å gå for det navnet, så må prøve å overbevise sambo om det sammen :)

(er oppkalling på hans side, så tror han tenker litt på det han også)

Skrevet

Foretrekker Ludvig . Og ikke så veldig Flåklypa, men hva så hvis man tenker litt på det, egentlig? Ludvig er et kjempefint navn!

Skrevet

Synes det er blitt såpass vanlig nå at jeg tror ikke det blir noe problem (med Flåklypa-referansen altså). Liker det best med g, kanskje fordi det da blir enklere i internasjonal sammenheng.

Skrevet

Ludvig er fineste skrivemåten i mine øyne:o)

Skrevet

Ville skrevet det slik han som blir oppkalt skrev det.

Skrevet

Tenker ikke Flåklypa nei, heller på Ludvig Holberg og Ludwig van Beethoven :-) Et fint navn.

Skrevet

Takk for alle kommentarer! Godt å høre at mange syns det er et fint navn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...