Gå til innhold

Er tøybleier egentlig tungvint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan tenke meg å prøve tøybleier til vår lille som kommer i juli :-) Men sambo er nok veldig skeptisk, har ikke diskutert det med ham enda en gang. Grunnen til dette er at han og eksen brukte tøybleier en stund til deres felles sønn, men samboen min (da hennes, dere forstår...) mente at det var fryktelig tungvint, og skrinla hele prosjektet.

Dette er snart 13 år siden, og jeg regner med at det har skjedd mye på tøybleiefronten siden den gang. Jeg ser bl.a at det finnes alt-i-ett-bleier og lommebleier, som jeg forstår må være ganske like en engangsbleie, rent bortsett fra at du vasker dem og bruker om igjen? Har også hørt om formsydde, er disse også enkle å bruke? Brettebleier o.l. tror jeg ikke jeg orker prøve på en gang, tror det var disse sambo nektet bruke for 13 år siden...

Setter stor pris på innspill fra dere som kan litt om dette :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst: Nei, tøybleier er ikke tungvint! Jeg synes engangs var verre, for å si det sånn.

Formsydde er som en engangsbleie, bare at man kan vaske dem omigjen. Du tar den på på samme måte.

Ellers vil jeg anbefale deg tøybleieforumet på tettinntil.no, der er det mange som kan hjelpe deg med hvert lille spørsmål du har!

Jeg bruker brettebleier jeg, og synes det er best om dagen, og om natta bruker jeg formsydde. det er en jungel av tøybleier.

Fine linker:

www.bleieboden.no

www.kenguruloftet.no

www.krusedull.net

www.stellerommet.no

Skrevet

Les noen av de andre trådene, der står det masse info. Så kan du gjerne spørre igjen om det fremdeles er noe som er uklart!

Nei, tøybleier er ikke tungvindt! Det kreves litt mer oppfølging fra foreldrene akkurat når man prøver seg fram på hva som funker best for barn og foreldre, og det er i den fasen mange faller fra. Men så fort man har funnet en god løsning, er det ren plankekjøring. Og man slipper å handle inn og kaste hele tiden!

Alle tøybleier må forberedes bittelitt før man tar dem på, og formsydde med sperrelag må tas på i to lag. Men ellers er de aller fleste tøybleier i dag (utenom brettebleier) sidelukkede og skiftes på samme måte som engangs.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...