Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan går dagene deres??

hva gjør dere sammen med småtrollene deres?

Her starter dagen kl 08.00 steller, mater og leker litt, sover fra 10-11ca

spiser, leker på gulvet, hun ligger litt for seg selv på babygym, trilletur og hun sovner fra 13.00 ca og sover til trilleturen er ferdig. Sitter i vippestolen og ser på alt som skjer, vi leker litt på sofaen og hun sover igjen ca 16.30 til 17.00 så leker vi litt på gulvet, øver på å ligge litt på magen osv.

(sovingen varierer en del)

Så bader vi og spiser, så legger hun seg kl 1900

Jeg er tom for ideer til hva vi kan gjøre sammen, hva pleier dere å gjøre? sitter hun/han mye alene? Er dere med på leiken hele tia?

Er fersk, så litt vanskelig å vite hva man skal gjøre..

=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136783065-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen starter 0730-0800...

Da er det mat og litt lek i babygym eller på lammeskinnet, mens jeg vasker flasker, lager frokost etc. Så leker jeg litt sammen med henne før hun sover en liten lur i 0930-1000. (varierer litt men aldri mer enn 45 min)

Så er det påkledning og stell på badet og vi leker litt mer sammen og hun sitter evt litt i vippestol eller babybjørn så jeg får kokt flaskene.

Rundt 1130-1200 triller vi og hun sover da alt fra 45 min-3 timer. Når hun da våknet (som regel sover hun ivhertfall 2 timer) er det mat igjen, og leker litt sammen på gulvet, hun ligger litt i babygymmen, Pappan kommer hjem å leker litt med henne. Sover en liten lur rundt 18 tiden, bare en 30-40 min, så legger hun seg rundt 21-2130.

Hun er noe alene på dagtid, en leker også med henne, på kvelden så vil hun ofte ikke ligge noe alene, så vi må bære henne mye rundt og aktivisere henne. Kan ikke leke med henne hele tiden og tror også de har godt av å leke litt alene, lære å underholde seg selv litt.

Vi leker bare med forskjellige rangler, prater sammen, står ved speilet (hun snakker til babyen i speilet, hehe) Trener på å reise seg opp (altså fra ryggleie og jeg holder henne i hendene, så hun må trene nakken, får fysioterapi så vi gjør dette på egenhånd)

Ellers så bli det bare trilleturer, barseltreff hver uke, men vi er aldri på cafe eller kjøpesenter, det er helt umulig med henne enda.

Gjør vel det samme som det og har vel igrunnen ikke så mange flere tips å prøve...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136783065-jenter/#findComment-136788772
Del på andre sider

Vi starter dagen sånn i 9- tiden vanligvis, og da er det amming før stell og kos på stellebordet. Bruker lang tid på dette, så hun sovner ofte i vippestolen når jeg spiser frokost.

Har ingen faste rutiner for resten av dagen- noen dager sover hun mye, andre dagen veldig lite.

Vi leker lite med leker- har en liten "kosepus" som hun liker godt, ellers går det veldig mye i sang og prating. Hun er utrolig interessertog oppmerksom, og har mye å bidra med i "diskusjonene" våre. Og hun kommer til å bli sangstjerne! Synger/ "uler" med noe veldig! Gøy å se når hun kjenner igjen sangene. Ellers har hun nettopp oppdaget at rim og regler er gøy, spesielt de med bevegelser til.

Hun lligger litt alene innimellom, tror det er bra å ikke stimulere så veldig hele tiden. Men bare i de periodene hun ser ut til å kose seg. Hun kan ligge en god stund for seg selv og leke med hendene sine, og prate med seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136783065-jenter/#findComment-136789146
Del på andre sider

Starter dagen sånn ca halv åtte Står opp og skifter bleie, men går tilbake til senga igjen. Mater og leker/prater i senga og noen ganger dupper vi av litt til også. Står opp ca halv ti, steller, tar på vanlige klær og bruker ganske masse tid på dette. Ligger på magen, ser oss i speilet osv.

Så må han sitte i vippestolen sin litt mens jeg tenner opp, lager meg frokost, setter på en maskin med klær og sånn. Prater og leker litt, er i babygymmen til han blir sutrete og må ha en powernapp. Så ligger han på gulvet/sitter i vippestolen mens jeg forbereder middag eller gjør litt annet husarbeid. Prater masse med han og synger mens jeg holder på. Eller vi ligger litt på gulvet begge to foran ovnen.

Klokka 12 ca legger jeg han i vogna og vi går en tur. Etterpå sover han en 4 timer ute i vogna.

Ettermiddagen og kvelden er som formiddagen, bortsettfra at vi bader i åttetida. Ni får han mat og er somregel så trøtt da at han sovner emd en gang han blir lagt.

Bruker heller ikke så mye leker, bortsett fra babygymmen. Bruker mye tid på stellebordet og prater/synger masse med han.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136783065-jenter/#findComment-136790301
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...