Gå til innhold

arg..... det virker som at jeg ikke skal gå ned noe......


Heli 79-har jente+ gutt

Anbefalte innlegg

Som vanlig klarer jeg å gå ned et par kg... og så stopper det... uansett hva jeg spiser og trener.

Nå står jeg på reductil , går på step maskin ca 3 ganger i uka, og triller lang tur ca 2 ganger i uka. tar også en del styrkeøvelser. Spiser ingenting av godteri. Har ikke smakt en non stop på 3 uker. spiste et lite stykke sjoko kake på bursdagen min. Spiser normalt med mat men minimalt med vanlig brød. går mye i knekkebrød og frukt... normal middag med mye grønt...

 

hva gjør jeg galt???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si hva du gjør galt med så pass generell beskrivelse av matinntaket. Men jeg vil råde deg til å måle opp mengde og regne over kaloriinnholdet i en del av matvarene du spiser. Det er mange som blir overrasket over hvor mye kalorier man kan få i seg i løpet av en dag, selv om det er nokså sunn mat.

 

Husk på at både melk og juice inneholder en del kalorier. Selv velger jeg bort bla.a melk og erstatter det med kalsium og kalktabeletter, siden jeg i utgangspunktet ikke er så glad i melk.

 

Videre er det viktig å huske på at Reductil alene ikke er slankende, det er et hjelpemiddel for å redusere inntaket av mat samt opprettholde forbrenningen når kroppen normalt sett vil sette på "bremsene" og begynne å spare på energien. Det er altså ikke tilstrekkelig med "normalt med mat", dersom du vil ned i vekt, dersom du ikke har et veldig stort treningsnivå. Du må vanligvis redusere matinntaket en god del for å gå ned i vekt. Et kaloriinntak på mellom 1000 og 1500 kalorier per dag vil for de fleste gi resultater alt etter hvor raskt man vil ned.

 

Frukt og grønt er bra, men blir det mange frukt iløpet av dagen kan dette også utgjøre endel kalorier. Her er det også store forskjeller på ulike frukter hvor mye kalorier de inneholder. Tenk på smaken: søt frukt: mer kalorier enn frukt som ikke er så søt. Banan og druer inneholder fks mer enn eple og appelsin.

Selv har jeg alltid hatt en uvane med å forsyne meg flere ganger ved middagsbordet. Nå drikker jeg et glass vann først(det fyller godt opp) og forsyner meg en gang med en litt mindre porsjon enn jeg egentlig har lyst på....

 

Når det gjelder trening, så ser det ut som du er ganske flink :-) Husk på at for å få mest effekt av å gå tur/step, er det lurt å ha tempoet så høyt at du blir svett mens du går. Om du ikke er av den typen som svetter kan du tenke at du skal gå så fort at det er litt anstrengende å føre en samtale med en turkamerat. En pulsmåler kan også være et godt hjelpemiddel for de som ønsker en mer teknisk vri....

 

 

Kake til bursdag skal du absolutt unne deg. Selv koser jeg meg med hjemmelaget pizza og litt sjokolade og potetgull i helgene, men prøver å ikke spise mer enn det jeg har planlagt(ikke alltid så lett, men det går stort sett bra).

 

Ikke mist motet fordi om det stopper opp, det kan også være at du på grunn av øket treningsmengde får mere muskler, og de veier mer enn fett. Kanskje en ide å bruke målebånd for å se om du kryper på strategiske steder selv om vekta står stille..

 

Huff, ble visst et langt foredrag dette. Håper noe er til hjelp. Det viktigeste er at du ikke mister motet selv om det går litt trått noen uker. Masser av lykke til

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig ! jeg har nå gått på reductil i 1 mnd - trener spinning 2 g i uka + en pilates time , går lang & rask tur 2 kvelder i uka.

spiser sunt & variert , alikevell har jeg bare gått ned 3 kg på 1 mnd !

 

Men ....håper det kan løsne litt etterhvert, for begge to !

 

lykke til !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svar

 

Ja det er litt vanskelig synes jeg. prøver å tenke over pålegg osv på knekkebrød. Tenker at jeg drikker litt lite også, ( har ikke vann på kjøkkenet for tiden) må kjøpe vann på flaske eller gå på badet.. hehe.. oppussing skjønner dere.

 

men plutselig har det løsnet litt og jeg har gått ned 1 kg denne uka igjen så det var godt og motiverende.

 

får se hvordan det går fremover . skal til legen på fredag og håper å være ned 0,5 kg til da i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...