Gå til innhold

Hjelp meg med mellomnavn til Vetle???:)

Anbefalte innlegg

Vill ikke at det skal være et sånn typisk norsk navn.. De jeg har falt litt for er:

Vetle Nathaniel

Vetle Emilian

Vetle Alvarin

Hva synes du er finest? eller har du noen andre gode forslag??

Noen vill kansje si det blir litt navnekrasj, men jeg liker at navnene ikke er av helt samme opprinnelse:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136781331-hjelp-meg-med-mellomnavn-til-vetle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navnekræsj, ja...

Vetle er jo et typsik norsk navn.. Så da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke vil ha enda et.

Synes det ser kunnskapsløst ut med de to første kombinasjonene.

Alvarin er vel egentlig norrønt? Men passer dårlig med Vetle.

Tja vil gå så langt som å kalle de navneforslaga dine for en voldtekt av et nydelig navn som Vetle..

Vetle klarer seg fint aleine, men dersom du absolutt skal ha et mellonavn, for eksempel:

Vetle Andreas

Vetle Johannes

Vetle Johan

Vetle Olai

Jeg synes Vetle er fint, men belastet pga betydningen "liten" eller "lille". Hvis en gutt for eksempel heter Vetle Frediksen, blir det her på Vestlandet å forstå som lille-Fredriksen, dvs. sønnen til store-Frediksen (faren).

Det blir egentlig også det samme om man setter det sammen med et annet navn, betydningen er for meg den samme. Vetle Alvarin = lille Alvarin. For meg er både Nathaniel, Emilian og Alvarin pinglenavn. Hvis du da på toppen av det hele setter Vetle først, da blir det buksevann fra første skoledag.

Synes det blir totalkrasj, Vetle er norskt og sterkt, mens Nathaniel og Emilian er pinglenavn jeg ikke liker i det hele tatt. Ingen storfan av Vetle heller.

Hvis sønnen din skal klare seg gjennom ungdomsskolen ville jeg gått for Vetle Olai eller Vetle August om du må ha mellomnavn på ungen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...