Gå til innhold

Neo - Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste igjennom topplista fra Sverige og fant Neo i lista med topp 100 guttenavn. Jeg liker det veldig godt, selv om jeg ikke hdde hørt det før - og sambo er helt enig... Vi har lyst på et litt uvanlig navn (det er ca 10 i Norge som heter det fra før), men er det "too far out"? Vil jo ikke at ungen skal virke sær på grun av navnet.

Innspill mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir noe nektende over lyden av Neo, et slags nei.

Ville heller valgt Jo.

Skrevet

Minner meg omThe Matrix, hovedpersonen der heter Neo, også kjenner jeg et par hunder som heter det..For mitt vedkomne hadde det dermed vært uaktuelt, men det er ikke så far out synes jeg.

Skrevet

Høres litt ut som en omskrivning av Teo eller Leo, og så er det vel han fyren i the Matrix?

Synes det høres litt kallenavn/dyrenavn ut...

Skrevet

Beklager, men jeg synes det er helt fryktelig...

Neo betyr "ny", og brukes internasjonalt i betegnelser a la neo-punk, neo-impresjonisme osv.

vet ikke om det er negativt akkurat, men kjekt å vite.

Skrevet

Vet om en ca 3-åring som heter det. Kanskje navnet er på vei opp?

Skrevet

Hei Neo(n) Mitt navn er Edel(gass)

Skrevet

De kaller nyfødtintensiv avdelingen på sykehuset for Neo...hehehe

Skrevet

Jeg tenker også Matrix, men ikke sånn at jeg ikke ville valgt navnet av den grunn. Hvis vi skulle kuttet ut alle navn vi kunne forbinde med film el.l. hadde det vært igjen få navn å velge i :) Syns det var litt søtt jeg .

Skrevet

Tenker bare The Matrix ja, samt på neonlys... Kunne ikke valgt navnet selv. Dessuten drittlei, rett og slett, av både Teo og Leo, og Neo er jo bare nok er variant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...