Gå til innhold

Hvordan oppbevare melkeflaskene på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tvillinger og må gi litt tillegg på flaske noen måltider i døgnet. Gir foreløpig bare morsmelk (som jeg oppspart i fryseren), men må gå over til morsmelkerstatning når det er oppbrukt. Har ingen erfaring m flaskebarn, så jeg lurer på hvordan dere gjør det når dere skal noen timer ut på tur i forhold til oppbevaring av melken? Finnes det noen smarte kjølebager for flasker? Og hvor får jeg evt kjøpt det? Bruker Aventflasker.

Takknemlig for svar!

Skrevet

Hei! Ut på tur med morsmelk er ikke så lett, jeg fullpumpet i 3 mnd og fikk aldri helt dreisen på det. Jeg kjøpte en Avent termobag som jeg oppbevarte den lunkne nypumpede melken i. Det ble lettere med mme faktisk. Da hadde jeg med termos med varmt vann, tåteflaske med kaldt vann og beger med mme-pulver.

Men du kan jo kjøpe en termobag, den fra Avent holder ikke superlenge på varmen men den er bedre enn ingenting. Jeg hadde flaska i en raggsokk en gang også, det funka nesten bedre ;-)

Skrevet

Hei

Jeg har ikke mm - så har gitt mme nesten hele tiden. Jeg har løst det på denne måten.

Har kjøpt Hammarplast termos (veldig god termos) - koker opp vannet og lar det avkjøles til ca 40 grader. Har mme med i en boks fra tupperware m/3 rom som jeg har målt opp mme-pulveret. Vips - så har du riktig temperert melk til barna med en gang!!

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Min datter får bare mme, så jeg kjenner godt til det du skriver om. Jeg har forsøkt flere ting som skulle være så super å ha flasker i , og fant ingen perfekt løsning, som ville holde i mange timer. Har kjøpt termobag fra avent, og dette var bare bortkastet penger for min del. Den holder ikke 4 timer som er lovet av produsenten. Jeg fylte flaskene med ren van i temperatur som var passe for babyen, etter 4 timer var vannet så godt som kaldt. Jeg fylte da flaskene med nykokt vann 8 selv om produsenten skriver man ikke skal gjøre det ), da etter 4 timer var vannet lunket varm, men ikke varm nok til å gi babyen. Så termobagen fungerer ikke .

Vi kjøpte også et slaggs av cover eller etui til flasker fra babykos, det skulle være plass til 2 flasker der, pluss melkepulver, og det skulle også holde varmen i flere timer, men den var like ubrukelig som termobag.

Det som fungerer for oss er en plast termos ( hvis man kan kalle det for termos ) , hvor man setter flasken med melk , og så fyller på med kokende vann , slik at flasken svømmer på en måte i vannet. Det fungerte veldig bra så lenge vi brukte små flasker, men da snuppa begynte å spise mer og vi måtte gå over til 250 ml flasker, holdte melken seg varm kortere tid ( større overflate til å varme opp ). Men hvis vi skal ut på tur, så lager jeg melken klar i siste øyeblikket før vi går, og da holder melken temperaturen lenge nok, som regel. Det eneste vi må da passe på er at ikke alle flasker kan brukes til termosen, de må ikke være for høye 8 med lokken på ) og ikke for tykke ( da kommer de ikke inn ).

Skrevet

Jeg puttet flasker med mm ned i en pose innimellom 2 kjøleelementer, og puttet det ned i en lue for å isolere det så det holdt seg kaldt. Oppvarmingen gjorde jeg i vannbad oppi en middagstermos med stor åpning fyllt med varmt vann.

Men, hvis tiden med mm er begrensett til lageret er tomt villee jeg begynt med mme på turmed en gang og bare brukt mm hjemme. Det er mye enklere, og da kan de få mm som du har lagret spredt over en lengere periode og bare litt mme innimellom når du er på tur.

Skrevet

har kokt vann på termos

hvis vi er på lange turer der det ikke er mulig å få kokt nytt vann har vi med oss primus :-p

Skrevet

jeg bruker kun ferdig mme, noe som hvertfall er praktisk på tur!! varmer den ekstra lenge i micron og putter den i en sånn som skal holde på varmen (ikke det at det funker så bra)... men uansett, dattera mi er ikke så kresen, så om melka er litt for "kald" i forhold til det som er anbefalt, bryr hun seg ikke om det!!! jeg har hvertfall ikke hatt noe trøbbel med mme.. finn ut av hva som passer for deg og dine, er jo ikke noe fasit svar!! men ferdig mme er ganske enkelt når man skal på tur!!

Skrevet

Ser du har fått mange fine svar!

Vil bare fortelle at stelleveska fra One Tree Hill har to termolommer, en på hver side. Har fraktet melk i disse, evt. med ekstra kjøleelement.

Ellers termos med kokt vann til mme, måtte i en perode gi mme.

Skrevet

Jeg blander flaskene m mme før jeg går. Legger dem i kjølebag for tåteflasker (selges på de fleste babyutstyrsbutikker) sammen med et kjøleelement. Bruker enten mikro eller flaskevarmer( som går på strøm ) . Hvis ikke jeg har tilgang på strøm koker jeg vann, heller det i tåteflasken og har den i en termobag som jeg har, og har pulver med i boks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...