Gå til innhold

Vokser deres mage?

Anbefalte innlegg

Hei! Føler noen andre enn meg at magen har sluttet å vokse?

Er i uke 35. Selv er jeg ikke stor i kroppsbyggingen og magen har ikke vært enorm. Symfyse-f mål ligger litt over den røde gjennomsnittslinjen. Alt virker supert og småen er meget aktiv. HAr vekt hjemme og har veid meg parallelt med jordmord konroll. Vekta viste det samme som hos hun. De 2 siste ukene har jeg ikke lagt på meg heller.Det er enda 2 uker til neste kontroll...Noen andre som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136779664-vokser-deres-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har nesten ikke lagt på meg siden før jul, bare 2,2 kg på 2 mnd, og det er vel ikke mye? Snakket med jordmor om dette og hun sier det er greitt, så lenge knøtten er aktiv og fosterlyden er fin. Totalt i hele svangerskapet har jeg lagt på meg 12 kg.

Jeg har lagt på meg 18 kg totalt, men siden begynnelsen av januar har jeg gått opp 1 kg. Merker selv at jeg ikke spiser så mye hvert måltid. Spiser heller flere mindre måltider. Tror dette er helt greit. Det er ikke plass til så mye igangen i magesekken. Symfysemålene er også helt greie. Babyen tar den næringen den trenger!

Nå nærmer det seg.........

Jeg er også i uke 35, og føler jeg har vokst lite siden før jul egentlig. Har lagt på meg ca. 9,5 kg totalt, og er både slank og ikke veldig høy. Magemålet de siste gangene har vært rett under den røde streken, men innenfor normalen. Har først de siste dagene begynt å tenke at jeg i grunnen ikke føler meg så svær som jeg hadde regnet med, og alle kommenterer hvor liten jeg er. Kjenner heldigvis greit med liv da. Godt å høre at det er flere som ikke føler de vokser over alle hauger...

Mammare:

Eg har heller ikke blitt så stor. Bare usselige 8 kg totalt. Babyen

er over gjennomsnitt (symfuse-fundus). Jordmoren sier at dette er flott. Hun regna med at eg la på meg gjerne 1-2 kilo til men var veldig fornøyd med at jeg passet på hva jeg spiste og ikke minst var flink med moderat trening. Det er bare supert at vi ikke er blitt så store

Annonse

Jeg har også lagt på meg ca 8 kg. Er 36+ 4. Har en kjempeaktiv gutt i magen, så ingen bekymring der. De siste 3 kontrollene har sf målene ligget akkurat på den røde streken, så alt er bra der også. Fosterlyden har også vært fin hele tiden.

Forrige svangerskap la jeg på meg 12,5 totalt, så om jeg ikke får vann i kroppen nå på slutten, ender jeg vel opp litt under det, eller ca på det samme rekner jeg med.

Synes det er tungt nok som det er her jeg går med bekkenløsning og mye kynnere, men noen få kilo til er hjertelig velkommen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...