Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei Christin1968,

Vi ligger ganske likt i løypa, jeg er på rugedag 8 idag. (4.ICSI innsetting). Hadde vært hyggelig å sparret litt og få følge deg.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei WishToBeMom:-) Så hyggelig av deg !!!

Sparrer veldig gjerne med deg, jeg

Dette er jo første gangen jeg er ruger så det er mange tanker som rører seg :-) Og ikke minst koselig å følge og støtte andre som er i samme "bås" som meg.

Jeg skal teste mandag 11.2 på Riksen. Obligatorisk blodprøve...... Huff... Håpet er der men sjansene er jo ikke akkurat de største.

Men-men - jeg har ennå 2 forsøk igjen så har ennå muligheter.

Jeg er på første ICSI. Fikk avbrutt forsøk sist for eggene hadde stukket av på egenhånd. Kom på uttak og der var eggene sporløst forsvunnet...

Hvordan har du det nå ?

Jeg har en del murringer men det er det hele.

Krysser fingrene for oss :-)

Skrevet

Hei igjen,

Koselig å høre fra deg.

Så Riksen tar test på dag 12, jeg får hjelp i Porsgrunn, og skal teste dag 14-16. Jeg er ikke så positiv denne gangen, har satt inn et ok 8-delt egg, men det hadde litt fragmentering, det kan gi litt lavere graviditetsscore. Første rugeuken går bra, den siste delen synes jeg er veldig nervepirrende og treg, er 4.gang jeg er igjennom dette nå, har ikke opplevd positiv test noen gang.

Så kjedelig å høre om ditt første forsøk, rart at eggene forsvant uten videre.

Jeg har tidvis murringer, ellers merker jeg lite.. Har erfart at hormonene lurer meg trill rundt, man får jo noen ganger klassiske graviditets-symptomer. Jeg skal teste 13.feb, håper dagene flyr fort frem til da.

Ja vi får krysse alt vi har for hverandre :-)

Skrevet

Hei Christin1968,

Testet du idag ? Gikk det bra? Jeg tok en hjemmetest idag (dag12), og den var helt negativ :-(, ble super deppa og lei meg. Fikk beskjed fra klinikken at ved frys kan det ta lenger tid før man tester positivt, så må teste dag 14 og 16 og fortsette på medisiner, har ingen gode tegn som gir meg noe håp for resten av denne uken...Synes denne ventingen er altfor tøff de siste dagene...

Klem

Skrevet

Hei tilbake ; beklager at jeg ikke har svart deg før - men har helt glemt å gå inn hit for å oppdatere....

Jeg fikk negativt blodprøvesvar mandag. Var trist med en gang men er ved godt mot og ser frem til neste runde i mai. Som du sier var det tøft med all "ventingen" så jeg ble egentlig lettet over å ha fått svar, selv om det ble negativt. Nå kan jeg ihvertfall forholde meg til noe faktisk og leve deretter - ikke lure på om jeg gjør ditt eller datt feil eller om jeg burde ha gjort noe annerledes.

Følte jeg gjorde alt jeg kunne denne gangen og mannen min har vært helt enestående. Vi har vært sterke sammen.

Har bestilt kosetur til Barcelona i april, viktig å ta vare på hverandre mens vi holder på og før vi starter med neste "helvetesmnd".

Neida - gruer ikke for å starte på`n igjen men det er likevel en mnd som er full av tanker, bekymringer og "venting".

Håper du får gode svar - unner dere dette !!!

Opp med hodet og se fremover. Hører gjerne fra deg !!

Gode klemmer fra meg

Skrevet

Hei,

så flott at du er ved godt mot, men synd at resultatet ble negativt!

Min test var negativ idag, og godt å bli ferdig med dette nå og få et svar.

Vi skal pusse opp stuen, og bli besøkshjem for barnevernet de kommende ukene, så blir nok å holde fokus på - samtidig som krevende jobb og tid til mer trening.

Jeg har også optimalisert maks ved hvert forsøk. Men problemet er at eggene nekter å feste seg, og kan hende at de aldri gjør det. Jeg begynner rett på nytt fryseforsøk om jeg får mensen til tirsdag, rekker da innsetting før påsken. Vil bare kjøre på nå med forsøkene og bli ferdig med denne prosessen, og få et svar.

Vi får holde kontakten.

Ønsker deg masse lykke til! Lad opp skikkelig til nytt forsøk - og håper du lykkes snart!

God klem fra meg

Skrevet

Hei tilbake ; Glad for å høre at du tar det så fint. Leit å høre at det ikke ble positive resultater for dere denne gangen. Bare å stå på videre - gir vi opp har vi tross alt tapt :-)

Sender deg en PM :-)

Skrevet

PM funket dårlig - fikk "kræsj" så da legger jeg til her....

Hei tilbake ; Glad for å høre at du tar det så fint. Leit å høre at det ikke ble positive resultater for dere denne gangen. Bare å stå på videre - gir vi opp har vi tross alt tapt :-)

Imponert av at dere er besøkshjem - har hørt om flere som bidrar her og det er bare å ta av seg hatten for det er full respekt fra min side.

Følger deg gjerne på veien videre. Synes du har en utrolig god innstilling - som for meg - og det gir ihvertfall meg motivasjon og styrke. Mange som fokuserer ensporet nagativt og det tapper bare krefter og pågangsmot, så det styrer jeg unna.....

Heldig du som får sjansen på frys, kanskje jeg klarer å produsere litt flere egg neste gang selv... Vurderer å prøve alternativt i tillegg ved neste runde - skal snakke med en naturmedsiner jeg har hatt kontakt med fra tidligere og som har hjulpet meg med å blant annet bli kvitt problem med mange årlige runder med astmabronkitt og lungebetennelser. Er evt snakk om en ryddig diett og kanskje nåler i tillegg. Dietten består bare i å unngå enkelte matvarer så det er ikke snakk om store endringer - sist kuttet jeg ut hvetemel mer eller mindre og det gjorde utrolige utslag på immunforsvaret. Normal i matveien igjen nå uten problemer.

Ta vare på deg imens :-) Lykke til med oppussing og annet.

Gode klemmer

Skrevet

Hei,

Jeg hadde ikke aktivert muligheten for å motta personlige meldinger, nå er den slått på :-).

Nei, man må holde seg behersket og sterk i denne prosessen, man har ingen garanti for å lykkes, 1/3 av alle som får hjelp med IVF forblir uforklarlige barnløse, så livet må gå videre om man ikke lykkes med å få biologiske barn. Adopsjon er jo også en fin mulighet, men det er jo også en lang og vanskelig prosess dessverre. Men jeg blir veldig trist og lei etter mislykkede forsøk, og trist og lei i perioder ellers når jeg misunner venner som får barn enkelt når de ønsker. 95% av vennene våre har barn nå, er ganske tøft å forholde seg til disse vonde påminnelsene hele tiden, men venner og familie prøver å støtte oss så godt de kan, og man vil jo ikke miste kontakt med venner og ikke være involvert i familieforsøkelser etc. Men det er vel lov å være misunnelig og lei i perioder. Men tror positivt fokus gir økt sjanse for å lykkes ihvertfall.

Klem

Skrevet

Hei tilbake ;-)

Skulle bare mangle om man ikke følte litt stikk av misunnelse når man ser hvordan andre lykkes lett som bare det !! Noen ganger er det sårt - og jeg tror det vil føles hardere for hver gang man gjennomfører et forsøk som mislykkes. Prøver å forberede meg for fortsettelsen. Har mine tunge dager fra tid til annen og ser på det som ganske naturlig. Håper bare at jeg kan opprettholde en fighting spirit og optimisme en stund til og at det triste ikke får ta overhånd.

Jeg har nære venninner som sliter med det samme så jeg føler meg ikke helt alene i denne prosessen, selv om det likevel noenganger føles som at "alle andre får det til" når barnefødslene kommer på rekke og rad. En venninne valgte abort for ikke lang tid siden, så verden er ikke akkurat rettferdig, selv om jeg støtter henne i hennes beslutning.

Ønsker deg en fortsatt fin søndag !!

Vi snakkes :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...