Gå til innhold

Hvor mye penger til medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er et par som skal til med IVF-behandling i Danmark. Min kone er kun 23 år, og alle hormonverdier er godt innenfor normalen, med en FSH på 6,4 i 3. syklusdag. Jeg regner med hun kun skal ha en normal dose med hormoninjeksjoner. Men hva er egentlig normal dose? Er det noen her som har et røfft overslag over hva all medisinering har kostet på et forsøk?

Jeg vet at det varierer enormt, men hva er gjennomsnittet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;

¨

Hos oss fant de ingenting galt, så jeg gikk på "vanlig" mengde medisiner.. Jeg gikk på 150E i sprøytene i ca 9 dager.. Hele forsøket kom på i underkant av 16 000. ( I Norge) Sitter her 15 Uker på vei;)

Lykke til!

Skrevet

Takk for raskt svar :) Gratulerer så masse med graviditeten, og kos deg masse! Spent på hva andre har brukt på medisiner?

Skrevet

Det kommer litt ann på hva slags medisiner jeg har brukt under forsøkene, men jeg regner et sted mellom 7500 - 15000 kr.

Lykke til:-)

Skrevet

Hei!

Vi brukte ca. 11.000 kr ved det første forsøket. Jeg brukte to Synarela-sprayer, to Gonal-F 900 ie sprøyter, en ovitrelle eggløsningssprøyte og to crinone-geler.. Lurer på om dosen på Gonal-F var 150? Husker ikke helt.. Vi lyktes ikke på det første forsøket, men på første fryseforsøk. (brukte ca. 5000 kr på fryseforsøket).

Ønsker dere lykke til!

NB: Husk at medisinene må kjøpes i Norge hvis dere skal få igjen noe som refusjon av NAV...

Skrevet

Ser at jeg var litt utydelig når jeg skrev hva jeg gikk på. Altså, to sprayer, to pakker med sprøyter, og to pakker med geleer....

..... :)

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger. Da vet jeg sånn ca.ca. hva man kan forvente!!

Skrevet

Vi brukte ca 10000,- på første forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...