Gå til innhold

Hehe... Har funnet ut hvordan jeg kan lære mini å krabbe ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, jeg trener så klart IKKE med ham, det kommer når det kommer, men synes han er litt vittig. Han har ålt seg bortover gulvet i ca 3 mnd nå og har et rasende tempo på seg så det er vel derfor han ikke gidder å lære seg å krabbe. Han krabber noen skritt avog til, men så er det ned på magen igjen. Men, i går kveld og i dag tidlig satt jeg ham ned på badegulvet i nettoen for at han skulle få lufte stumpen litt, han ned på gulvet, men det var jo ikke noe behagelig fant han ut, så da krabbet han i stede, litt rar krabbing og med DET missfornøyde uttrykket, hehe... Holdt på å le meg ihjel, jaja, her skulle jeg være grei la ham få gå uten bleie og så blir han kjempesur av det ;-) Men når klærene er på er det rett på åling igjen, forøverig med et stort glis fra hans kant. De er noen raringer disse små godklumpene.

Skrevet

Hehe, gjorde det samme her på lekematta. Det var en liten del som var vond å dra over gummimatta, så da var det opp med rumpa. Hihi...ble noen artige mooves ja! :D

Skrevet

åååååååå,så søtt da!!

Skrevet

Etter mange mnd med åling, lærte pappaen knøttet å krabbe ved å putte en ball (grapefruktstørrelse ca) under genseren hans...

..han hadde vist antydning til krabbing da, men var mer dreven på åling, så hadde ikke så mye incentiv til å lære å krabbe.

Nå krabber han som bare det =)

Skrevet

Hehe... Ser det for meg! ;-)

Når har jeg ikke noe hast med at han skal krabbe akkurat da, han er jo bare 7,5 mnd, var mer situasjonen som ble komisk :-) Men bittelitt irriterende er det jo da, når jeg vet han kan det, han bare vil/gidder ikke å øve mer på det, er jo tross alt enklere med en krabbebaby enn en ålebaby, f.eks vis vi skal være ute så kan jo en baby krabbe litt på bakken, men åling blir vanskelig.

Skrevet

De fleste krabber ikke, bare åler seg, men ofte krabber de etter de har lært å gå:)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om før, de fleste krabber vel før de går? Vet jeg ikke gjorde det, jeg var rumpeaker, men begge mine to eldste barn og omtrent alle barna til venninner og dei barnehagen har da krabbet på alle fire før de gikk :-)

Skrevet

Hehe, morsomt dette :-) Her begynte småen å krabbe da vi var på sydenferie i høst. 8 mnd, og fant straks ut at d å åle seg i netto'n, med en svett kropp, ikke var noe særlig. Så da ble det rompa til værs å krabbing :-)

Skrevet

Akkurat samma her også:-) Skulle lufte stumpen, og vanligvis lar jeg ham ha jumper på, men denne gangen hadde vi fyrt i stua, så han fikk være i nettoen. Etter to måneder med åling begynte han å krype da han kjente golvet mot magen. Hehehe. Utrolig artig å se på ansiktsuttrykket!

Skrevet

Hm, hvor har du hørt det? Etter hva jeg har lest så er det jo nettopp dette som bekymrer fysioterapeuter etc at endel (og ja, fler og fler men ikke de fleste) hopper over krabbestadiet...

Skrevet

Altså, denne var til anonym over her :-)

Synes jeg ser gutten din Alva :-)

Skrevet

til Anonym 12:14 7.02.2008

Det stemmer jo ikke.. det er jo åle som ikke alle gjøre.. eller det er ikke alle som krabber heller, men det er jo "galt" det å lære å krabbe er veldig viktig for den motoriske utviklingen senere i livet også...

Åle er ikke så viktig...

Min første ålte seg ikke.. gjorde alt rett etter boka..

først rullet han til sidene, så opp på fire, så stod han slik å gynget noen uker før han forsiktig krabbet bortover... så reiste han seg opp.. så lærte han å sette seg opp selv, så gikk rundt bord og til slutt gikk alene... akuratt slik jeg hadde lest at de skal gjøre..

min minste derimot har tydeligvis lest en annen bok.. hihi.. for han åler seg framover.. kommer også opp i krabbestilling, men prøver å sette seg han... noe de ikke skal gjøre enda.

Barn som begynner å gå før de har lært å krabbe mister noe i den fysiske utviklingen som de egentlig bør ha med seg.. noen barn gjør dette uansett hva foreldrene prøver på, mens mange barn hopper over dette stadiumet fordi di sitter i gåstoler, sitter alene på gulver (de har blitt trent til dette for tidlig og da viser de ingen interesse for å lære å krabbe) eller at de sitter for mye i f.eks vippestol...

Skrevet

Ha ha morsomt det der. Det samme gjorde mini her, vi skulle lufte stumpen, så han var i bare nettoen, da etter mange måneder med åling så begynte han å krabbe. Utrolig festlig å se på!

Var nok ikke behagelig å berøre gulvet med den gode varme magen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...