Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Del Skrevet 7. februar 2008 I går hadde støvsugeren stått på gulvet i snart 14 dager...det var leker utover hele gulvet som ikke hadde blitt ryddet opp på sikkert 14 dager de også... Vindfanget så ut som det var bombet, det var sko, ytterklær over alt... Jeg plages veldig med bekkenet, og jeg klarer ikke gjøre mye husarbeid... Men i går maktet jeg ikke se på rotet mere, jeg holdt på å bli gal... Nå hadde jeg ventet i 14 dager på at samboer skulle ta tak i noe hjemme... Men neida... Jeg ryddet, støvsuget og gjorde alt selv i går, og det resulterte med at jeg ikke klarte å reise meg fra sofaen, gå allene og skreik av smerter... Da blir samboeren min sur, fordi han mente ikke det var nødvendig at jeg gjorde det, måtte tenke på meg selv... Men hvorfor i h*****e har ikke han sett at det trengtes da???? Når ingen andre gidder å gjøre noe hjemme, så må nå noen ta tak i det!!! Det begrenser seg jo litt hvor lenge man gidder å se på at husarbeidet bare hoper seg opp for hver dag... og at hele huset ser ut som det har vært gjennom en krig... Jeg mente han kunne ha disponert arbeidsdagen sin litt annerledes og vært hjemme noen timer tidligere for å gjøre litt hjemme.... Men da ble han vertfal sur og lurte på om han ikke gjorde noe han da?? Forbanna egoist... Jeg er så forbanna i dag at jeg tror jeg sprekker... han kan bare pelle seg på jobb og være dær... Jeg skal ta meg at dattra i huset og husarbeidet selv jeg... Idiot... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136778348-husarbeid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #2 Del Skrevet 8. februar 2008 Skjønner situasjonen din med at ting blir liggende 14 dager. Det kan godt min kjære også klare............ Han overser ting som jeg kan irritere meg over og til slutt gjør jeg det selv. Noe som resulterer i omtrent det samme som deg, helv..... smerter i begge og rygg. Han kan ikke gå tidligere fra jobben eller endre arbeidsdagen bare for å gjøre husarbeid, det vet jeg. Jeg er bare glad han kommer tidligere hjem de dagene han har anledning (noe som ikke skjer så alt for ofte for vår del. Jeg har begynt å gi grei beskjed når han kommer hjem hva han skal gjøre i dag. For eksempel støvsuge trappen til 2. etasje og teppet i stuen. Så går jeg og maser på ham til han gjør det. Da blir han fort lei av maset og tingene blir gjort. Litt irriterende å måtte gå og mase, men det er faktisk bedre enn å få så store smerter at jeg ikke kan gå eller gjøre noen ting. Nå har ikke vi andre barn, så jeg har ikke det også. Det skal ikke være så lett med disse hersens mannfolka, jeg har vært skikkelig forbanna på ham selv, så jeg forstår deg godt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136778348-husarbeid/#findComment-136790120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma sin kompis Skrevet 8. februar 2008 #3 Del Skrevet 8. februar 2008 Har blitt flinkere og minne på sambo om at i dag SKAL DU støvsuge. Tidligere gjorde jeg det selv siden han ikke ser det. Men det nytter bare ikke. Blir jo helt satt ut etterpå. Så 2 dager i uka slipper han ikke unna støvsugeren...han er ellers flink til å ta oppvask og rydde leker...men ikke alle dager han gidder å se d.. Skjønenr det bare ikke, at ikke de mannfolka kan se ting.... Bare hver streng med han, og pisk han hardt!! forklar at du kan bli verre slik at han må ta seg av alt før og etter svangerskapet. Og du kan bli liggende....da kan han få noe å tenke på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136778348-husarbeid/#findComment-136793470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ILRK Skrevet 8. februar 2008 #4 Del Skrevet 8. februar 2008 Må vel begynne å bli strengere ja :-) Det er jo ikke morsomt å få besøk når det ser så jævlig ut :-) Men tror han har fattet poenget nå, så det ser ut som det er håp :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136778348-husarbeid/#findComment-136796038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magj Skrevet 21. februar 2008 #5 Del Skrevet 21. februar 2008 Ja det så forb.. irriterende! Jeg går og maser om at ting som ligger på golvet MÅ plukkes opp av andre enn meg, men han går glatt forbi og forbi og forbi. Det kan være både ting jeg kan ha bruk for i løpet av dagen og papir/søppel som blir liggende. Svinesti. Og igår da jeg skulle til jordmor og han skulle passe de to minste gutta lå han å sov i stolen da jeg kom hjem. Jeg hadde på forhånd sagt at det trengtes virkelig å støvsuges. Foreldra mine skulle komme seinere på dagen for å være barnevakt mens vi skulle på et møte sammen. Jeg kan sette potet på golvet her nå, for han hadde jo ikke rørt støvsugeren. Da vi kom fra møtet, sa jeg at jeg greide ikke å begynne på noen middag, hadde vært både hos jordmor og på det møtet, og da måtte jeg få legge meg ned hvis jeg skulle greie å komme igjennom kvelden (har 4 unger fra 3 til 8 år som skal ha kvelds, stelles og legges, og han er i fjøset på den tida). Men han kunne heller ikke gjøre noe inne for han MÅTTE få gjort noe papirarbeid akkurat i går. Så blei middagen sein fordi jeg måtte hvile meg og rydde kjøkkenet først, unga blei supergrinete fordi de var så sultne, og stemninga var ikke akkurat på topp. (Jeg er så lei av at dem skriker og krangler og sloss, jeg maser og kjefter- syns så synd på unga. Det er jo for ille at det skal gå utover dem!!!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136778348-husarbeid/#findComment-136917788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå