IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 I etterkant av gårdsdagens "slag i trynet", har jeg skiftet nick fra Storkemammaer til IVF-mammaer. Vi fikk utført HSG-røntgen i Flekkefjord, og vi ble mottatt veldig fint. Dette til tross for en rekvisisjon som forklarte at vi brukte donorsæd i Danmark. Og så midt i bibelbeltet da.. Men, så viste det seg at min kone har tette eggledere. Ikke sånn litt trange, som kanskje kan opereres, men sånn sammenvokst, potte tette. Og vi som bare skulle sjekke for å være på den sikre siden... På en måte lettet, og er allerede igang med å forberede oss til IVF. Da dukker ett nytt spørsmål opp: Hvilken klinikk skal vi velge? Jeg ser på pris, statestikk, hva som er inkludert i pakkeløsninger osv. Noen her inne som har gått gjennom IVF i Danmark?
estragon Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Hei, jeg har ikke peiling på det du spør om, men jeg vil gjerne ønske dere lykke til! Jeg mener å ha lest at det er opptil ca 50 % graviditetssjanse (avhengig av kvinnens alder) pr ivf forsøk, og det er jo nesten dobbelt så mye som ved inseminasjon! Dette går bra! :-)
Chaiemae Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Jeg vet godt hvordan det er å få den beskjeden. Fikk den i selv i mai i fjor og det var et sjokk. Jeg har vært gjennom to IVF-forsøk hos Nordica i København og er veldig fornøyd med dem.
Oh'rly Skrevet 7. februar 2008 #4 Skrevet 7. februar 2008 Leit å høre om de tette egglederne, men det er heldigvis muligheter likevel =) Jeg har ikke tette eggledere selv men etter 7 mislykkede inseminasjoner tok jeg et IVF-forsøk hos Nordica. Hadde kjempeflaks og ble gravid på første forsøk. Prislista deres er her: http://www.nordica.org/composite-486.htm Jeg kjøpte bare et enkelt forsøk til 17.500dkr, med tillegg på 900dkr for donorsæd og assisted laserhatching 2.500dkr. Ved siden av kommer selvfølgelig medisiner og gyn i Norge, i snitt tror jeg det ligger på ca 15.000nkr for medisiner. Er veldig fornøyd med Nordica, men har ingen personlig erfaring med de andre klinikkene. Lykke til videre =)
lindynatt Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 Konen din burde få lap for å finne grunnen til egglederne er tette og om det eventuellt er veske i dem. Er jo mulig hun har endometriose eller andre ting i tillegg og før man begynner på ivf burde man sjekke slike ting.
purple Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Hun MÅ undersøkes for væske i egglederne. hvis det er det så må de fjærnes med lap. Et embryo vil ikke feste seg med væske i eggleder da denne væsken er toxisk på miljøet og embryoet i livmoren.Måtte gjøre dette selv og ble ikke gravid før dette ble gjort Av private klinikker er de veldig flinke hos hausken i haugesund. God individuell behandling og han har fått de vanskligste tilfellene gravid. 1 pk med 3 runder koster 44000 der. Bare å søke på klinikk Hausken på nettet. Ellers er vel og danmark som maigard og ciconia klinikker som har bra rykte. Er hun under 39 år kan dere og søke i det offentlige her hjemme.
lubbeline Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Hei:-) Kan man dra på Hausken om man er singel? Ang det over, var på Nordica for halvannen uke siden og ble påvist tette eggledere....med vannskylling, og ble da fortalt at eggposer og egglederne så veldig fine ut. Ringte ang dette til Nordica igjen , for å spørre om jeg måtte/ burde ta en lakraskopi før jeg startet med IVF...Da sa de at det ikke var nødvenig fordi det hadde sett så bra ut på ul. Så jeg har valgt å slå meg til ro med dette:-) Pluss hadde en lakraskopi i 2001, uten noen slike funn, ikke for at det kanskje er noe slikt som kan ha kommet i ettertid, men ble forsikret på Nordica at jeg ikke trengte gjøre noen flere forundersøkelser:-)
Chaiemae Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Single kan ikke få hjelp til inseminasjon eller IVF i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå