Gå til innhold

Permisjon - NAV - søknad

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Noen som har tenkt på permisjonssøknaden ennå?

Sikkert enkel, men jeg føler meg helt grønn her...

Noen som har peiling på hvor mange uker jeg har permisjon med 80 % av lønnen i inntekt?

Jeg går ut i permisjon f.o.m 21 april 2008. Termin 11 mai. Skal også ha 5 uker ferie. Prøver å finne ut når permisjonen min da slutter og når samboer skal begynne sine 6 uker...

Blir gaaal ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136778137-permisjon-nav-s%C3%B8knad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Simba!

Jeg har termnin 14 mai, og går ut et par dager etter deg. Har samme "problemstilling" mht. 5 ukers ferie. Har ikke sendt inn papirer enda, men opplyser til arb.giver at jeg tar ferie (sammenhengende for å gjøre det enkelt for arb.giver og NAV), slik at permisjonen flyttes 5 uker. Hvis du går på http://www.nav.no/page?id=328 står det litt om dette med antall uker. Du har krav på 54 uker med 80% lønn (hvor de 3 ukene før termin er iberegnet), og hvor de 6 ukene til far også er innbakt. Så da er det bare å regne seg fremover (48 uker fra permisjonen starter + 5 ukers ferie). Sliter litt med dette selv - da vi ikke har bestemt om fedrekvoten skal tilbringes samtidig som min permisjon.

Lykke til!!!

men er det det samme når jeg skriver på at jeg vil ha ferie??? jeg blir jo hjemme i sommer uansett så da må det vel være det samme om jeg skriver ferie i juli eller i august liksom, sånn at permisjonen blir 5 uker forskyvet??? lurer veldgi på dette. dama på NAV visste ikke skjønner du... trodde nå di skulle vite liksom...

Ifølge NAV Kongsberg hvor jeg søkte, kan du bare la det stå blankt der de ber om tidspunkt for ferie og når pappan skal ha permisjon. Jeg fikk beskjed om at du kan bare ringe de litt tid i forveien,slik at de får stoppet utbetalingen av perm.penger... Litt enklere da :-) Jeg har ikke peiling på når jeg kommer til å ta ut ferie eller når min kjære tar permisjon.

Sånn jeg forsto dette, så har det ingen betydning for når du fysisk tar ut ferien. Selv oppgir jeg at jeg tar 5 ukers ferie fra 1. juli, slik at jeg får normale feriepenger fra arb.giver, og deretter får man utbetaling fra NAV. Men vi har jo fri uansett, så det har jo ingen betydning for vår del - men har litt å si for når feriepengene blir utbetalt fra jobben...

Annonse

hun damen jeg snakket med på nav sa at det for min del måtte lønne seg å ta ferien når jeg fikk feriepenger.. og det skal jeg være enig med henne i.. spiller stregt tatt ikke noen rolle når du har ferie.. for gå hjemme skal du jo uansett liksom =) Men kan være greit å vite at man har penger de 5 ukene å..

Bare en liten presisering jenter- dersom det da ikke er noen endring fra i år- En har kun mulighet til å forlenge permisjonen med 4 uker+1 dag ferie som er den lovpålagte ferien. De øvrige fire dagene må flyttes til neste år- eventuelt tas ut når far har pappaperm. Jeg skrev 5 uker ferie i min søknad i 2006, men fikk da tilbakemelding om at dette ble redusert til lovpålagt ferie.

Det er litt forskjellig hva NAV praktiserer ang ferie. Jeg skrev at jeg skulle ha 5 ukers ferie på søknaden til NAV i 2006, og fikk godkjent dette. Arbeidsgiver som fortalte meg dette, og de sa at etter deres erfaring ble dette oftest godkjent, men de kunne være litt vriene på det.

En presisering av permisjonens lengde: Du har 48 uker fra du går ut i perm 3 uker før fødsel. Føder du ved termin, er det 45 uker igjen av permisjonen. Går du feks 2 uker på overtid mister du av de 45 ukene, og det er da 43 uker igjen (pluss da selvsagt den ferien du legger inn).

Når du har født sender du bekreftelse på fødselen til nav, og får da brev om endelig permisjonslengde. Det er altså ikke mulig å si før du føder hvilken dato samboer skal starte sin permisjon:)

Da jeg snakket med NAV sa de ingenting om at jeg kun kunne ta 4 uker + 1 dag ferie...og arbeidsgiver førte om fem uker ferie.

*Simba:

Vi har termin samme dato, vi går ut i permisjon 21/4, og jeg skal også ha fem uker ferie, da fikk jeg beskjed om at jeg har permisjon t.o.m. 25/4-09, og at far da går ut i permisjon (fedrekvoten) 26/4-09. :-) :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...