Gå til innhold

Går IKKE ned med 10 mg..starte på 15mg nå- hjelper det??


Mamma+2

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått på 10mg i 3 uker...gikk opp første uken..så ned andre uker og nå ganske likt...så i snill så er det ingen endring på 3 uker....Men jeg føler jo de virker på den måten at jeg blir jo rastløs ( selv om jeg nå er syk og ikke kan trene) så har jeg ikke noe lyst på søtsaker..og det er jo en stor hjelp....Spiser vell egentlig relativt lite også...

 

I dag tok jeg første tabletten med 15mg....men vet ikke om jeg tør ha noe tro på det heller...

 

Har noen av dere merket forskjell...virker jo som jeg responderer på tabletten i og med at jeg får desse bivirkningene...??

 

VIL ned...

 

Spiser:

Frokost:

 

2stk Ryvita knekkebrød med gulost.

 

Lunsj:

2 stk Ryvita knekkebrød med gulost.

 

Middag:

Spiser samme som resten av familien..men ikkje stor porsjon.

 

Kvelden:

 

Gjerne et par knekkebrød da også..

 

i tillegg litt grønnsaker eller frukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reductil fungerer ikke på alle. Tror ikke 15 mg gjør forskjellen hvis du ikke hadde noen effekt av 10 mg.

 

Hvis du ikke kan trene så bør du bevege deg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lierdama.

 

Dersom du ikke spiser mer enn dette, vil du gå ned i vekt uansett om reductil virker eller ikke(viss ikke du har tykt lag med smør på knekkebrødene og spiser veldig usunn middag).

 

Kanskje skal du tenke over hva du drikker? Mange usynlige kalorier i saft, melk, juice og endel "sunne" leskedrikker på flaske. Les på pakningene, og erstatt næringsrike drikker med lettere varianter. Lett å la seg lure av fks juice uten tilsatt sukker. Masser av fruktsukker i de, gjør at de inneholde mange kalorier.

 

Til middag, er det lurt å begrense inntaket av poteter og pasta. Ta heller litt mer fisk eller rent kjøtt, samt masse grønnsaker. Også sauser på pose inneholder mange kalorier. Spar inn på slike ting også, så hjelper det nok på. Også lurt å drikke et stort glass vann før måltidene, da er det lettere å ikke spise for mye.

 

Når det gjelder frukt er det også lurt å sette seg inn i næringsinnholdet i de, og velge de med minst kalorier. Anbefaler eple, pære og appelsin fremfor fks banan og druer.... Et par frukt for dag er nok, spis heller mer gullrot, tomat, rabbe ol.

 

Selv har jeg gått på 10 mg i over to måneder med god effekt. Merket så at den dabbet av, og har nå gått overr på 15 mg. Apetitteen er nå redusert igjen, og vektnedgangen tok seg opp igjen. Håper du føler at du får mer hjelp av 15 mg, men tror nok at du vil gå ned uansett dersom du er så flink som det ser ut som.....

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...