Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #1 Skrevet 7. februar 2008 Hei hei Tenkte jeg måtte skryte litt av meg selv, og dele min "oppskrift" I juni veide jeg hele 108 kg, og klarte da endelig å bestemme meg for å ta meg sammen. Jobber fulltid og er student på kveldstid, så har minimalt med tid til å trene, derfor trengte jeg å legge om kostholdet. Jeg fikk metformin av legen for å hjelpe til å holde blodsukkeret stabilt og for at jeg skulle ta opp litt mindre karbohydrater. I september hadde jeg nådd første mål, nemlig under 100 det var en fryd å se tosifret på vekta igjen (mange år siden sist) Nå i dag gikk jeg på vekta igjen og nå stod den jaggu på 89 da var 2.mål nådd, og jeg er under 90 :) Det siste målet håper jeg at jeg skal klare om en 6 mnd tid. Oppskriften er iallefall: (litt streng ja) knekkebrød med magerost, kalkunpålegg eller mager skinke til frokost. Jeg har alltid vært veldig glad i smør, og sleit med å slutte med dette. Bruker magerost naturell som smør Lunsj spiser jeg alltid knekkebrød eller rester fra middagen før, pluss 2-3 frukt. Middag består stort sett av renskåret svin, kylling eller fisk. Alt dette stekt i olje med tilsatt chili (for mere smak) ved siden av steker jeg friske grønnsaker, og jeg har litt grov ris eller grov pasta for "vomfyll" Bruker en del pepper og sitronpepper for å få smak, noe som hjelper veeeldig!! man må holde seg unna salt Utover dette propper jeg meg med frukt og grønnsaker hvis jeg er sulten. lager masse sunne smoothies (ikke med yoghurt, men med isbiter) for å beholde metthetsfølelsen. Det tok en stund å gjøre disse endringene, og jeg har gått mange harde runder med meg selv. Hver 2. lørdag har jeg kost meg med god mat og nøtter som godteri. Alle kiloene er tatt av uten at jeg har trent noe som helst. Mye derfor jeg er så streng med maten. Det funker iallefall kjempefint for meg Bare husk: hvis du er flink dagen igjennom, og så spiser litt sukker, så havner alt usunt du spiser etter det rett på kroppen. Så er utrolig viktig å holde seg unna sukker, e 211 og e221. (søtningsstoffer) Nå jubler jeg bare for meg selv, fordi jeg har vært så flink :) Håper dette kan være til tips og hjelp for andre også.
HanneMeJuliGutt Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Du er utrolig flink! Godt jobba Er du gravid også eller siden du er innpå her? Lykke til videre klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Du har vært veldig flink. Men vil bare si at det er mye salt i sitronpepperet.
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Takker damer Jeg er ikke gravid, desverre. Jeg og mannen har prøvd veldig lenge, og jeg har blitt gravid en del ganger, men jeg mister hver gang. Så np får vi håpe at det hjelper på en spire å gå ned i vekt Jeg trodde ikke det var salt i sitronpepper jeg, står jo ingenting om det på pakken.. hm.. da må jeg droppe ut det.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 GRATULERER! Jeg har også endelig tatt meg sammen. jeg sliter med å bli gravid, har prøvd alt og er fortsatt i prøverørkarusellen. Etter jul veide jeg 99,3 kg. I dag veier jeg 91,7! Veldig stolt! Jeg spiser 40g havregryn til frokost med 1 ss rosiner på og skummet melk. Til lunsj spiser jeg salat med 10 pastaskruer og ½pk skinkepålegg. Til middag går det mest i kyllingfilet med salat eller ovnsbakte grønnsaker. Som kos er det frukt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Så flink du har vært!!! Herrelighet. Bøyer meg i støvet. Virkelig noe til innspirasjon for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå