vipz82 Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 vi har vært til kiropraktor og hun er bedre, men ikke bra. Hun vil ikke snu hodet hele veien til høyre. Prøver å massere og stimulere, men burde jeg også få henvisning til fysioterapeut? Har dere som har opplevd dette blitt bedre? og evt hvordan. Kiropraktorn sa at dette vil gå utover motorikken om hun ikke blir bedre, så er litt fortvila..
mumimammaen Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 jeg har ikke hatt en baby med dette. men min var litt stiv i kroppen og hadde kolikk. vi var først hos homopat,det virket litt. så dro vi til manuellterapaut. da virket ho mer fornøyd og mykere etterpå. det er gratis og man trenger ikke rekvisisjon. så du taper jo ikke noe på å prøve det. får håpe at prinsessa di blir bedre snart.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Hei hva som er gratis? Manuellterapaut?
mumimammaen Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 ja, manuellterapaut er gratis til barn opp til12 år.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 sier du det? Står det under manuellterapaut på gule sider? Bor i bergen.
mumimammaen Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 det vet je ikke helt. je fant den vi brukte på www.kiss-kidd.no der står det behandlere,man kan gå inn på å se hvor de holder til. vi betalte ingen ting og det står vel på kiss-kidd også at det er gratis
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Gutten vår hadde godside mot høyre, men hs sa vi bare skulle legge ham andre vei sidelengs når han lå på gulvet og sånn, med et teppe eller pute bak så han ikke klarte å snu seg. Han ligger ved siden av meg i sengen, og han fikk godside mot der jeg lå, så meg og sambo har byttet side nå slik at han må snu seg mot venstre for å se meg (han snur seg jo etter maten)... Nå har han skiftet, og har goside mot venstre, hihi... Har ikke trengt å stresse med fysioterapi, manuellterapi, kiropraktor eller noe,.. Noen ganger er det enkleste det beste :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Slik hadde vi det også. Vart kvitt låsninga hos kiropraktor, men trengte noen behandlinger hos osteopat. Gikk til en som er utdanna både manuell terapeut og osteopat -vil anbefale det, det var osteopatien han benytta seg av på henne. Kan legge til at vi var til fysio etter kiro uten at det hjalp.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 Tja i følge osteopaten kunne vi trene så mye vi ville uten at det ville ha hjulpe nevneverdig uten behandlinga ho fikk av han..
Hanne31 Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Vi har vært til kiropraktor i dag for tredje gang og gutten vår har blitt mye bedre. Skal ikke tilbake før om tre uker. Gått 1 gang i uka. Han hadde en låsning i nakken og en del muskelknuter i nakken. Etter første behandling kunne han snu hodet bedre begge veier og nattesøvnen ble mye bedre. Vi øvde på å få han til å snu hodet den veien han før ikke hadde villet se vi også. Kiropraktor har iallefall hjulpet oss. Vet at denne kiropraktoren er veldig flink da så kanskje vi har vært heldige.
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Vår datter hadde også favorittside. Vi gikk til fysioterapaut som utførte osteopati på vår datter. Vi hadde 2 behandlinger. I nakken skal man IKKE masere selv. Der sitter det mange nerver, som bl.a går til tarmsystemet. Ja, så etter det har hun ikke vært plaget av hard mage heller. Lykke til!
Hanne31 Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Må legge til at det er forskjell på go'side og låsning i nakken da. De fleste babyer har en favorittside men de med låsning ligger bare den ene veien pga at det gjør vondt den andre veien.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Jenta vår hadde KISS1+2. Gikk til manuellterapeut her i Bergen. Du som bor i Bergen, har du fått hjelp? Jeg kan gå og finne navnet på hun vi gikk til her i Bergen, om du vil?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Manuell terapeuter kan behandle låsninger høyere opp i nakken mot hodet enn det kiropraktorer kan. Så vi måtte til manuell terapeut for å få hjelp til datra vår, kiropraktoren klarte ikke å få løst det opp siden det var en strekk helt opp mot hodet. Er du i tvil så gå til manuell terapeut!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Vi har gått til fysioterapeut og manuellterapeut pga låsninger i nakken. Har mye større tro på den en kiropraktor. Har fått behandling to ganger hos manuellterapeuten og låsningen er borte. Hos fysioterapeuten har vi fått mange tips til hvordan vi kan stimulere han til å bruke den siden som ikke har vært yndlingsside. begge deler er gratis. MEN pass på å gå til en manuellterapeut som kan noe om barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå