Ella og Knerten Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Har ved flere tilfeller nå kjent transmak og -lukt av opptint melk. Jeg heller melken over i fryseposer rett etter pumping og legger i frysern. Når jeg tiner opp legger jeg posen først i kjøleskapet, så i romtemp før jeg varmer i vannbad. Er nøye med vasking og koking av utstyr. Jeg drikker selv tran da men. Kan det sette smak på melken? Gjør jeg noe feil slik at melken blir dårlig? Knerten har forresten ikke villet drikke denne melken heller nå. Men nå er det over en mnd siden sist vi ga flaske, så det kan jo tenkes at han er ute av trening...
trollet66 Skrevet 7. februar 2008 #2 Skrevet 7. februar 2008 Hos noen er enzymene i melka svært så aktive,og forårsaker det du beskriver, det er ikke farlig, men mange barn reagerer på smaken. Dersom du skolder melken før du fryser den, så unngår du dette. skolding vil jo også ta knekken på annet bra i melka, men næringsverdien er like god, og frossen melk er vel ikke hoved næringen til barnet, så da er det greit å gi skoldet melk. Les på ammehjelpen.no om skolding av melk.
smy & prompegrisen Skrevet 8. februar 2008 #3 Skrevet 8. februar 2008 lillegutt nekter å drikke mm som har vært frosset, eller som har stått mer enn noen timer i kjøleskapet. skjønner det godt, for den smaker ikke godt! så pappan gir mme hvis jeg ikke er der med puppen når det er spisetid. funker finfint for oss alle tre! og mye mindre stress enn å drive og pumpe og skolde. jeg har aldri hatt noe stort overskudd med mm, så jeg har måttet jobbe hardt for å få pumpet nok til et helt måltid.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Det skjer også hos oss når tint melk har stått i kjeleskapet en stund. Da må vi bare kaste det. Vi tiner nå bare rett før det skal gis.
klumpen og gullet Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Jeg fikk tips om å bruke opptint morsmelk i grøt dersom smaken ble "rar" og babyen ikke ville ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå