Gå til innhold

fylt ut permisjonspapirer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Varierer vel fra sted til sted når man skal sende inn etter som jeg har skjønt. Her fikk jeg beskjed om å sende inn et par uker før jeg går ut i permisjon, altså ca 5 uker før termin. Så jeg har god tid enda ;o)

Er det ikke bare ett skjema da? Det hvor du søker om foreldrepenger? Husk at du (sannsynligvis i hvertfall) også skal sende et skriv til arb.giveren din, tror ikke det trenger å være et eget skjema, men i hvertfall en skriftlig sak hvor det står at du søker omsorgspermisjon/foreldrepermisjon fra jobben din i "tidsrommet da og da". NAV søker du om foreldrePENGER, permisjonen søker du arb.giver om.

Ringte NAV for jeg ble også totalt forvirret og stressa av alle skjemaer. Det eneste papiret de skal ha er søknad om foreldrepenger. Står innen 3 måneder før permisjonsstart på nettet, men ifølge NAV kan det godt drøye litt uten at det betyr noe i praksis.

I forhold til permisjonen, er dette noe du må avtale direkte med arbeidsgiver. Barnehagesøknader etc. er ikke noe å bry seg med før det evt. er kommet et fødselsnummer...

Jeg printa ut en bunke og tok med til jordmora:)

Hu fikk vell sjokk! hehe

Etter samtale med henne fant jeg ut at jeg nok kom til å dra ned til Nav, okkuppere en rådgiver og få masse info ut av han og hjelp!

Det er vell det de er til??

Også er jeg jo sykmeldt og hjemmeværende likevel. Så da har jeg jo tid til å utnytte de.

For nav sidene og informasjonen er ganske flytende spør du meg, er en liten jungel med søknaskjemaer ja.

Lett å gjøre feil, eller å glemme en søknad som kan være fordelaktig.

Anbefales jo å sende inn rett etter å ha vært på ultralyd og fått termin dato.. for på nav.no sine sider står det nemlig 3 mnd behandlingstid..!! Og 20 mars er det 3 mnd igjen til termin, så jeg føler det er greit å begynte å se litt på det.. Kjedelig å være for sent ute!! - og få penger utbetalt veldig på etterskudd fordi det var for lang behandlingstid..

Fullklaff; tror jaggu jeg skal kontakte nav selv jeg!! for å få råd til å fylle ut de korrekte skjemaene.. så vanvittig mye å sette seg inn i!

Annonse

Lille Kikki: Ikke forvent for mye av NAV da...har vært på NAV jeg, og følte at jeg ikke fikk svar på noe av det jeg lurte på....så jeg var heller irritert når jeg dro derfra...men det varierer sikkert veldig fra kommune til kommune hvor "flinke" saksbehandlerne er....

Anne_E; kan jeg spørre om dere kun har krav på foreldrepenger? det er vel kun det vi har krav på da både jeg og sambo jobber fullt og har gode inntekter. hvor mange skjemaer fyllte du ut? jeg har fylt ut et skjema "krav om ytelse ved fødsel og permisjon" og så var det ett skjema arb.giver skulle fylle ut.. var det noe mer?

Lille Kikki: Vi får nok dessverre ingen engansstønad nei, så lenge vi er i full jobb...så da blir det foreldrepenger....jeg har kun fyllt ut og leverert "krav om ytelse ved fødsel og permisjon"...der skal man jo også fylle ut egen inntekt og partners inntekt...vi valgte også å kopiere hver vår lønnslipp som vi leverte som vedlegg på NAV...og saksbehandleren sa det var greit...har ikke fylt ut noen fler "offentlige" papirer....på jobben min har de egne skjemaer man må fylle ut i forhold til permisjon og ferie, men disse har jeg foreløpig ikke levert....husk at NAV vil ha kopi av skrivet vi fikk på ultralyd med termindato!!!

Så fint..! da fyller jeg ut det, legger ved kopi av siste lønnslipp for meg og sambo samt UL- skjemaet. Forstår jeg det riktig om kun MIN arb.giver skal fylle ut de skjemaene, eller også sambo sin arb.giver?

Hei igjen! :)

Har bare fylt ut det ene skjemaet...og jeg fylte ut min del, og samboeren min den andre delen...står jo ingen steder at det er arb.giver som skal fylle det ut....håper vi mener samme skjema!

Har fylt ut et skjema som jeg har levert til jobb i forhold til permisjon, et sånn internskjema....og samboeren min har fyllt ut internskjema fra sin jobb i forhold til når han skal ha permisjon.....

Kanskje vi skal prate litt om dette på treffet på onsdag?!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...