Gå til innhold

Noen som har tatt bekkenmål med pelvimetri?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått svar på min pelvimetri, og der står det at jeg har tilfredstillende bekkenmål. Jeg lurer likevel på om bekkenet mitt er på grensen trangt, og hvilke mål som er romslige osv.. Mine mål er sagittal inngangsdiameter 11,02 cm, inngang tverrvidde 13,8 cm, interspina avstand 12 cm, intertubaravstanden 11,9 cm. Hvilke mål har du? Det ble keisesnitt på meg første gang fordi hodet satt fast. Er redd fødselen blir veldig vanskelig neste gang hvis bekkenet er trangt..

Fortsetter under...

Jeg har ikke oversikt over mine maal her jeg sitter naa, men jeg husker jeg fikk beskjed at aa foede barn ikke skulle by paa problemer. Men det de ikke hadde sett var att maalet midt inni bekkenet var for trangt. Og der satte nurket seg fast, og det endte med akuttsnitt.

Dytter på denne. Har også fått tatt CT av bekkenet fordi forrige fødsel endte med hastesnitt. Er veldig lei meg for at jeg i utgangspunktet fikk velge fordi det var indikasjoner på at vaginal fødsel kanskje ikke ville føre fram, men lot meg overtale til vaginal fødsel. Jordmødrene var nemlig veldig for det, og mente at det skulle gå så bra så! Det gjorde det ikke, endte med akutt snitt i full narkose, og tolv timer på overvåkning for meg etterpå. Har bekkenmålene mine, men lurer på om de er store eller små. Gutten min hadde hodeomkrets på 36,5 cm elleve dager før termin.

Noen som vet hva normale mål er, og hva som regnes som trangt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...