milly:) Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Eks på middager: -Pasta med tomatsaus, kjøttdeig -Kylling bakt i ovn med ris, eller pasta med peppersaus eller kinesisk sojasaus -wok med grønnsaker og kylling eller svin med sursøt saus eksempel på frokost: havregrøt sojamelk med bran flakes +++++ si fra om det er noe spes du lurer på.. slet VELDIG da jeg kuttet.. men nå 6 mndr senere går det greit!
OsloMor Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Det er nesten aldri melk i kjøpebrød, ellers så kan du kjøpe melkefri margarin Soft spesial heter den, kjøttpålegg fra Go Mager serien til Gilde og også andre rene kjøttpålegg. Alle pølsene til i Go Mager-serien er melkefri, nesten aldri melk i pølsebrød eller hamburgerbrød ei heller lomper.. Majones er melkefritt, havremelk kan du bruke istedenfor kumelk (fås på Ica, Coop, Meny, helsekost) til pannekaker, vafler og generelt alt av bakbverk. Det fungerer også veldig godt med melkefri margarin istedenfor smør i opskrifter. Sauser må du lage selv, da lett-bernaise fra Toro er de eneste melkefrie sausen jeg vet om. Kjøp hønse og kjøttbuljong, men sjekk innholdsfortegnelsen for enkelte inneholder melk. Selv om det står at kan være spor av kan du spise det, så godt som ingen reagerer på spor (ikke engang min hypersallergiske datter, ei heller hun andre datteren min). Mye smågodt er uten melk, non-stop, Bocca, After-eight og Lohngrin er uten melk. Kunne sikkert ha fortsatt i evigheter da jeg ammer mitt andre allergibarn (som nå tåler at jeg spiser melk, men hun kan ikke spise det selv) og kan så godt som alt om dette, he-he:-) Bare spør og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå