Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Kan søsteren til Sofie hete Andrea??? Vi liker navnet godt, men syns kanskje det er litt tungt og veldig ulikt Sofie. I tillegg kan navnet være både et guttenavn og et jentenavn. Hva syns dere??? Passer det bedre med et kort navn som f.eks. Ella, Mia eller Ida???
Vannmann35 Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Andrea er et kjempepent navn som jeg kunne valgt selv hadde ikke venninnen min hett det. Har ikke noe å si om det er guttenavn i Frankrike f.eks. Janne er mannsnavn i Finnland, og Inge jentenavn i Danmark, så sånne hensyn kan man ikke ta. Synes Sofie og Andrea klinger pent. Skal du velge noe annet som kanskje passer enda bedre til Sofie må det evt. være et navn med e-endelse, som Louise, Eline, Elise eller Julie.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Louise står på topp 5 listen min, men vi har liksom hengt oss opp i at det bør ha en annen ending enn Sofie slik at de ikke blir for like. Men Amalie har vært et hot alternativ så kanskje vi ikke bør avskrive -ie ending likevel =) Takk for svar...
Gulp Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Syns Andrea er nydelig. Passer greit sammen med Sofie, har jo også tre stavelser.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Synest det passer godt i lag, kjenner faktisk et søskenpar som heter Andrea og Sofie:) men negativt at det er et mannsnavn i div land, bl.a Hellas (som direkteform av Andreas), Tyskland, Monacco .
Synnøve_Solbakken Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Andrea er kjempefint, og passer flott sammen med Sofie Jeg syns Amalie og Sofie ble litt for mye av det gode.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Enig med "Kajsa venter nr 2".... Sofie og Amalie ble veeeeeldig søtt... Sofie og Andrea er nydelig sammen !!!!!! Lykke til !!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #8 Skrevet 7. februar 2008 Det passer greit. Men, jeg vil ikke velge Andrea pga at det er guttenavn andre steder. Ella passer bra, Mia og Ida synes jeg blir litt korte og stusselige.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #9 Skrevet 9. februar 2008 Tusen takk!! Nå har vi bestemt oss og det blir Andrea!!! Takk for all oppmuntringen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå