Gå til innhold

MA på fredag men "føler" meg fortsatt gravid =(

trine25

Anbefalte innlegg

hei!

lurer på når symptomene deres forsvant? Har fortsatt ømme bryster og "øm" i magen... Legen ville ikke undersøke meg engang da jeg var der på fredag.. sa bare at naturen gikk sin gang og at jeg skulle teste meg igjen om 14 dager. Hvis testen var positiv da skulle jeg komme tilbake

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Har nettopp oppdaget en MA her også. Har også ømme pupper og er kvalm! Et spørsmål til dere; fikk dere utskrapning eller en sånn tablett som gjør at livmoren tømmes? Tror jeg skal ha det siste, gruer meg noe helt forferdelig. Er det noen som har vært gjennom det og kan fortelle meg hvordan det var? Er det veldig vondt?

Hei

Dette innlegget ble litt langt...min erfaring ved ma.

Jeg hadde liten blødning onsdags morgen 13.02. Ringte til legen og fikk henvisning til sykehuset, der fikk jeg konstantert en ma. Var i 15 uke, men så ut som om fosteret hadde gitt opp i uke 11. Legen sa at jeg skulle komme tilbake dagen etterpå kl 08 for å få utskraping, i tillegg fikk jeg tre tabletter som skulle modne livmortappen slik at inngrepet skulle gå enklere. Disse tablettene skulle jeg ta på kvelden. Jeg ante fred og ingen fare selv om jeg gruet meg til dagen etterpå.

Tablettene ble tatt på kvelden som legen hadde sagt, og nøyaktig 4 timer senere begynte jeg å blø kraftig og ha store smerter i magen...trodde det skulle være sånn. Lå me kraftige "rier" i 4,5 time. Midt oppi alt dette ringte jeg legevakta og fikk snakke med legen jeg hadde snakka med tidligere på dagen og fikk bekrefta at det var ikke noe farlig og at man måtte jo blø "litt"...og ha "litt" vondt. Så jeg bet tenna sammen og tenkte at jeg skulle holde ut til kl 08. Da var det plutselig noe som sa plopp inni meg og da jeg gikk på do kom det lille fosteret ut....det er rett og slett det verste jeg har opplevd på kroppen! Og stakkars lille bane mitt!

Jeg fortsatte og blø og blødde så kraftig at jeg besvimte flere ganger før jeg kom meg på sykehuset...der dem tok utskraping på meg med en gang.. Legen beklaget seg mer og mer for hver gang han va innom rommet mitt på sykehuset, han hadde ikke forstått at det var så alvorlig, og han hadde ikke regnet med at jeg skulle begynne å blø i det helle tatt...

Dårlig informasjon fra legen mener jeg...og nå sitter jeg med angst for at dette skal skje flere ganger. Off...livet er ikke alltid like lett...man skal oppleve mye motgang. :'(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...