Gå til innhold

Hvordan ser dere for dere at en Nora er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, hørte en liten jente som gikk og sang Nora-hora her om dagen... Men tror generelt at man kan bli mobbet for så mangt og mye, og at det ikke er navnet det kommer ann på - i alle fall ikke for navnet Nora - det er temmelig vanlig nå.

Ellers, i og med at jeg kjente en Nora, så er hun slik - blond, veldig søt, men ikke akkurat pen, høflig, beskjeden, sporty.

Annonse

De som kaller Nora for en hore, gjør det på eget ansvar. Hun kommer til å ta en grusom hevn, litt avhengig av alder, for eksempel

4 år: skyve dem av husken så de slår ut tennene

8 år: helle saft i ranselen deres

14 år: drite dem ut på nett

25: saksøke dem for æreskrenkelse

40: etter å ha ruget på det i mange år, finner hun en finurlig måte å sørge for at synderen mister både jobb og anseelse, uten at hun på noen måte kan kobles til det

hehehe anonym 1525 Tror nokbabyen kommer til å hete nora og dette likte jeg.

Jeg tenker både på hora og syltetøy foressten, men det er det 5 mest vanlige navnet i Norge nå, så lite trolig man blir mobbet for det. :)

Jeg forbinder det med Henrik Ibsens Nora. Kan det bli bedre? Ike for meg

I tillegg til Ibsens Nora har vi også Nora Brockstedt. Se bort fra Voi Voi - Nora er antakelig den beste jazzsangeren i Norge gjennom tidene. Nora er et knallnavn - jeg tenker bare på sterke, selvstendige og kompetente damer når jeg hører navnet.

Annonse

En datter av ressurssterke foreldre, er min assosiasjon. Skoleflink og driver med idrett.

Ellers tenker jeg på syltetøy og hun "dukkehjem"-Nora.

Nora kommer nok ikke til å bli "harry" siden det er et innarbeida navn med lang tradisjon i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...