Gå til innhold

Porsgrunn jenter som skulle ha insetting i uke 6-7

Anbefalte innlegg

Den andre hadde blitt så lang så jeg opprettet en ny for oss jenter.

Mariken hvordan gikk uttaket i dag?

Hvordan går det med dere andre?

Jeg jar blitt ruger i dag, satte inn 2 4 delte egg, det ene var av super kvalitet men det andre var ikke dårlig det heller. Så da er det bare å ruge ivei og håpe på det beste. Testdato 20.februar.

Fortsetter under...

Fant ikke denne tråden igjen før nå, jeg.

Uttaket gikk veldig bra det verste var egentlig å dra helt fra Oslo på fastende hjerte, frokostmenneske som jeg er. Bjeffet fælt på mannen min i bilen nedover når han forsøkte seg på smalltalk...

Litt skarp smerte akkurat når de stakk, ellers var det mer ubehagelig enn vondt. 13 egg fikk de ut onsdag, to av dem var visst umodne, 11 ble befruktet (ICSI).

Torsdag var det 9 igjen, fredag var det 7.

Fredag morgen ringte de fra lab'en og tok meg bokstavelig talt på senga. Embryoene var ikke helt optimale, så de ville foreslå å sette inn to istedenfor ett som vi hadde bedt om.

Så da frøs de 5, og satte inn to. Et firedelt og et femdelt som vi kaller klumpfoten eller pukkelryggen eller vannhodet... (? trodde de delte seg i to-fire-åtte og så videre?) Innsettinga gikk helt fint, raskt og greit. Vi stod på parkeringsplassen under en time etter at vi kom (og da var vi tilogmed tidlig ute), så på hjemturen fleipet vi litt med det vi har hørt om at det liksom skulle være mindre samlebåndsfølelse i Porsgrunn... hvordan må det ikke være på Riksen eller Ullevål da?!?

De er jo hyggelige og blide, men det går unna, gitt!

Følt meg litt oppblåst og veldig trøtt siden innsetting, og tar det som et godt tegn (forrige svangerskap sov jeg 15-20 timer i døgnet). På en gravid-skala fra én til ti føler jeg med som en toer, mens mannen min føler seg minst åtter-gravid;-) Testdato er 22, men jeg driver og motiverer meg til å drøye til 23 eller 24. Er så redd for falsk positiv test.

Så det var meg. Hvordan går det med resten?

Det var godt at oen fant igjen tråden, håper de andre dukker op snart også.

mariken jeg er ikke redd for falsk positiv test nå, har testet ut el-sprøyta jeg, og den var negativ på dag 7 etter sprøyta. Med andre ord dag 5 etter uttak. Nå skal jeg ikke teste før dag 12 etter uttak eller senere. Men vi er ulike når det gjelder hvor lenge vi har el-sprøyta i urinen. Men stort sett så skal den vel være ute før rugedag 10 tror jeg det var. Vel hvor gravid jeg føler meg på en kala fra 1-10 er nok 7 men 5 av dem er nok minst bare Crinone som holder på og har det moro med meg. Men jeg har hatt noen skikkelige kramper de 2 siste dagene, det blir jeg ganske trøtt og sliten av. ellers så har jeg fått Crinone pupper, større og ømmere.

Da blir jeg borte noen dager, skal på seminar med jobben, ønsker dere lykke til jenter skal prøve å finne dere igjen når jeg er hjemme igjen.

hei jenter.

Satt inn to egg på fredagen 8/2 - håper i allefall minst et av de er gullegget - skulle ønske jeg kunne reist frem til neste fredag.

Mariken: vi har samme test dag:)

vet ikke om jeg klarer å holde meg så lenge, men får jo i allefall prøve...

puppene vokser kjenner jeg og jeg er mer trøtt og sliten - men fester det seg ikke snart da? vet dere om hvordan de sprøyter eggene inn i livmora? prøver de å ta det direkte inn mot slimhinna eller tar de det bare innenfor?

Lykke til på seminra twinanne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...