Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Veldig norsk etternavn: Matilde Veldig engelsk etternavn eller mellomnavn: Mathilde Matilde finest, Mathilde vanligst, og det folk automatisk kommer til å skrive
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 ..ja det er det eg og tenker...eg syns matilde er finest..men vist alle kjem til å skrive mathilde..blir det veldig irriterende å heite matilde..og alltid måtte forklare at det er uten h.
Vannmann35 Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Matilde, ellers blir det bare Mat-hilde...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Kjenner en som heter Hilde Matilde. Syns det er tøft.
Filippa K Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Matilde! Uten h, ellers blir det mat-hilde. h-en er helt unødvendig!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Synes du skal skrive med H. Jeg heter selv Terese, uten H. Folk skriver automatisk med H fordi det er vanligst. Må heletiden gi beskjed...
Da HarViTreUnger Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Matilde - navnet er langt nok som det er. Stemmer derfor på å droppe h´n.
ma-85 Skrevet 8. februar 2008 #13 Skrevet 8. februar 2008 Uten h. Synes ikke noe om unødvendige h-er. Men synes ikke det betyr noe ift etternavn, som noen synes i et innlegg over her... Mathilde er vel tysk, mener formen uten h er fransk (da uttales det Matild.). Men det er jo et veldig innarbeida navn i Norge.
**geisha**06♥08 Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Mathilde er mest "riktig" i mine øyne, sikkert bare en vanesak:o) Pent navn uansett skrivemåte!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #16 Skrevet 8. februar 2008 Mye finere og søtere med Mathilde! Syns nesten navnet ser uferdig ut uten H i?
Gjest acg Skrevet 26. august 2009 #17 Skrevet 26. august 2009 Dersom en ser på navnene Mathilda og Matilda, så er faktisk det _siste_ nå mest populært i usa. Fant ut det ved å bruke "http://www.wolframalpha.com/input/?i=matilda+name". Så det er ikke gitt at Mathilde er et godt valg om en vil det skal være internasjonalt. Selv foretrekker jeg Matilde
Abracadabra Skrevet 26. august 2009 #19 Skrevet 26. august 2009 jeg synes det er penest med h'en, men hvis du liker det best uten h så går du for det selvsagt! et fint navn uansett.
Mammaen til Adriana og Max ♥ Skrevet 27. august 2009 #20 Skrevet 27. august 2009 Jeg syns navnet er pent uansett, men ville nok skrivd det med -h :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå