Gå til innhold

exu....

hufsetufsa

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

noen som kan fortelle meg hvor lenge etter en exu man tester positivt?

blir veldig gla for svar:):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er individuelt og avhenger av hvor mye HCG du hadde i blodet. Og det avhenger av om du ble operert eller fikk cellegift.

For meg tok det nesten 2 mnd før jeg ikke hadde mer HCG igjen. Testet med blodprøver hver uke.

Skrevet

hei!

tusen takk for at du varte:)

jeg fikk cellegift, og hcg var nesten helt nede, men så begynte den å stige igjen og det med voldsom fart, skal på kontroll igjen i morgen....er litt bekymra for at det ikke er helt borte selv om de sa det forige kontroll. vil bli ferdig med dette.... men det er jo bare 5uker siden jeg fikk cellegift, må vel kanskje bare ta livet med ro og innse at det tar litt tid.... var formen din fin hele den tiden eller hadde du smerter?

Skrevet

Så skummelt at den begynte å stige igjen sånn plutselig.. Kan du være gravid igjen? Det skal jo ikke stige etter cellegift?

Formen min var fin etter cellegiften ja. Var sykemeldt noen dager på psykisk grunnlag og hadde litt vondter i egglederområdet innimellom, men ellers var formen bra.

Lykke til! Håper alt er i orden med deg.

Skrevet

rart om at jeg skulle bli gravid igjen så raskt med cellegift i kroppen... og det tok en drøy uke før jeg fikk mensen tilbake og det var etter forige kontroll.... har av og til vondt i høyre side.....men får vel høre i morgen:) takk for at du svarer :) er veldig takknemlig:)

Skrevet

Bare hyggelig. Rart om du skulle være gravid igjen ja, men det kan nok skje!

Lykke til. Oppdater gjerne når du vet mer om hva som foregår. :-)

Skrevet

Ja det skal jeg gjøre! takk for lykke til:) trenger det:)

Skrevet

hei igjen...

vært på innvendig ul i dag... og der fant de en 5cm stor vanncyste, ikke det at jeg vet helt hva det er.... men det var visst ganske så risikofylt om det går hull på den. de ville ha meg der til til de fikk svar på nye blodprøver, men jeg kranglet meg til å få dra hjem iallefall til i morgen....synes det er lenge å vente på sykehus til tirsdag når jeg føler meg frisk.... må tilbake for opperasjon dersom jeg får vondt eller blodprøven har steget mer.... har du noen gang hørt om noe lingnene? litt rart at en vanncyste øker hcg....

Skrevet

Har aldri hørt om at vanncyster produserer hcg.. Hvor var cysten? I livmoren?

Godt du kunne dra hjem for helgen ja. Er vel viktig å holde seg i ro nå?

Går det ellers bra med deg?

Skrevet

hei igjen!

nei, cysten ligger i buken der hvor exuen var...merkelige greier...

ja, får ikke gjøre så mye, må holde meg i ro og ikke ut å gå eller gjøre noe fysisk anstrengende. godt å få være hjemme i helgen ja, men i morgen må jeg dit, har snakket med sykehuset i dag, og da fikk jeg beskjed om å ringe i morgen tidlig så regner jeg med de vil ha meg til ny kontroll og ul...gruer meg.... ellers så går det ganske greit, har litt vondt, men det er overkommelig:) alt for å få være hjemme:) håper det kommer en ny mulighet snart for å bli gravid:) enn du? er du gravid drømmende?

Skrevet

Blir nok spennende med kontroll og UL tenker jeg. Skjønner at du gruer deg, skal krysse fingrene for at de finner ut av dette.

Gravid-drømmende ja.. Etter en exu i 1.pp i forfjor sommer, så ble begge egglederne tette. Nå skal vi snart i gang med første prøverørsforsøk. :-)

Skrevet

Jeg var gravid i og utenfor livmor. Ble operert og måtte fjerne venstre eggleder der det satt. Var 8 og en halv uke på vei. Blødde ut i buken.

Hcg var nede i 0 ca 3 uker etter operasjon. Var 14000 før.Linm

Skrevet

tusen takk for det:) ønsker dere lykke til med prøverørsforsøk:) så får vi håpe vi møtes på en av trimesterene snart:)

Skrevet

hei!

takk for at du svarte:)

hadde du noen cyster i etterkant?

Skrevet

oppdater meg gjerne om hvordan forsøket går:) så kan jeg oppdatere videre om du ønsker.... litt koselig å ha noen å dele dette med som vet hva det er snakk om....

Skrevet

Takk for lykkeønskinger! Og klart jeg skal oppdatere videre. :-)

Håper virkelig at vi ses på trimesterne ja!

Skrevet

hei nøtt:)

nå har jeg vært på kontroll igjen, blir ingen operasjon....jippi!!!!!!

skal ta blod prøver hver uke og er sykemeldt en tid fremover, hcg var halvert på 1 uke:) så da ser det jo bra ut:)

Skrevet

Jeg hadde cyster på begge eggstokkene før og etter operasjon, men det er fordi jeg har pcos ( polocystisk ovarie syndrom) som som medfører cyster og vanskeligheter for å få barn. Ble gravid aug 07 på min 8 hormonkur. Men ble da gravid med tvillinger ,en inni livmor og en utenfor.

Skrevet

hei igjen!

oi, cyster både før og etter, det var da voldsomt.... uff, stakkars deg! jeg har 1 i høyre buk men den er på tur bort på egenhånd, så jeg slapp opperasjon. heldigvis. hvordan gikk det med barnet i livmoren? berget de det barnet? jeg har desverre lite greie på syndromer og sånt, men ønsker deg alt godt og lykke til!

håper jeg hører mer fra deg:)

Skrevet

Barnet i livmoren døde og ble fjernet på Kk ved hjelp av rie femkallede medisiner. 2 uker etterpå oppdaget de at jeg var gravid utenfor også. Dette oppdaget de pga indre blødninger og stigende hcg. Ble da haste operert. Er nå gravid igjen- etter 3 års slit for å bli gravid. Hvor er du fra da? Jeg er fra Bergen.

Skrevet

uff, du var jammen uheldig.... godt å høre du er gravid nå da:)

jeg har heldigvis sluppet unna operasjoner og er på bedrigensvei nå:) føler det tok mye lenger tid enn det jeg hadde trodd.... min hcg er på tur ned igjen nå.... jippi!

så er det bare å håpe det går riktig vei nå!

jeg er i fra et sted rett utenfor oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...