Gå til innhold

kan man få bekkenløsning uten og være gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Hellokitty03+09+13+13

jeg har begynt og få vondt i venstre hofte, både når jeg ligger og hvis jeg legger vekt på venstre fot, men er ikke gavid. ikke som jeg vet om hvertfall. jeg hadde bekkenløsning med min første for 4 år siden og det kjennes veldig likt.

Fortsetter under...

Nei. Bekkenløsning kommer pga av hormonene i forbindelse med graviditet.

Hvis symptomene er veldig like, vil jeg anbefale en graviditetstest. Enkelte oppdager graviditeten pga av bekkenløsning.

Hvis graviditetstesten er negativ, kan det være at det er senvirkninger fra forrige graviditet du kjenner. Enkelte sliter med slike kroniske senvirkninger, men det heter da ikke bekkenløsning.

Det kalles så fint for BEKKENLEDDSYNDROM, når smertene fra en bl vedvarer. Dette pga muskler og bekkenledd som er ute av normal stilling. Kan greit fikses hos kiropraktor, de knekker deg på plass og så får du øvelser du gjør hjemme for å styrke de riktige musklene og strekke de som er for stramme.

Symptomene kan også komme fra ryggen, og ha lite med bekkenet å gjøre, men det finner kiropraktor ut av.

Ingenting å vente med!

Da min datter var 4 mnd fikk jeg diagnosen bekkenløsning hos min lege. Jeg hadde ikke vært plaget under svangerskapet, og skjønte virkelig ingenting av de smertene jeg kjente. Tester hos fysioterapaut viste utslag på bekkenløsning, selv om jeg ikke var gravid.

Tester ett år senere viste at bekkenet hadde festet seg, at ingen ledd var løse, men smertene vedvarte like fult. Fire år etter fødsel gikk til en fysio med peiling på bekkenløsing (ikke alle har det), for å undersøke mine muligheter til å få et biologisk barn til. Smertene var der fortsatt, men i noe mindre grad. Jeg fikk kun ett utslag på testene, alle andre var helt fine. Så selv om jeg i følge testene var nesten helt fin, var smertene veldig til stede. Det heter nok bekkenleddsyndrom når det er så langvarig som det har vært her.

Men hvorfor min lege ga meg diagnosen bekkenløsning da det vare fire mnd siden fødsel, det vet jeg ikke.

Hvis du har bekkenløsning vil jeg påstå at kiropraktor ikke kan gjøre veldig mye. En god fysioterapaut kan legge opp øvelser som styrker bekkenbunn osv, men å knekke opp skjellettet har lite for seg hvis det er bekkenløsning. Ved bekkenlåsning derimot, der kan en kiropraktor utøve noe som ligner mirakler, det gjorde i alle fall min den gangen mitt bekken låste seg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...