Gå til innhold

Når kjøpte dere den første "gravid-buksa"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine bukser begynner å stramme... Er 8+3. Magen er jo ikke akkurat stor enda, men jeg har nok gått ut noen cm. Lurer på om det er lurt å kjøpe seg gravid-bukser så tidlig - eller om det er bedre å kjøpe vanlige busker og bare gå opp en størrelse? Er kanskje litt dumt hvis jeg kun får brukt dem noen få uker? Noen som har vært gravide før og har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er midt i uke 15 nå, men jeg kjøpte et par gravidbukser rundt 8- 10 uke, siden jeg ikke klarte å ha noe stramt over magen. Jeg følte meg også veldig oppblåst. Men jeg må si at jeg ikke liker å bruker dem, føler at de sklir ned hele tiden, for jeg har ikke fått noe særlig mage ennå. Den beste gravidbuksa av de to er derfor den jeg kan bruke belte på, den har strikk i linningen slik at den kan strammes litt inn, den har ikke sånn høyt liv. Ellers bruker jeg de videste vanlige buksene mine på jobb, og skifter til jogge bukse når jeg kommer hjem ;o)

Så mitt råd er, hvis du føler at du må ha noe med mer plass, ta deg god tid til å prøve, og prøv ulike typer bukser. Det er jo ulikt hva man føler er behagelig.

Skrevet

Jeg kjøpte en gravid-bukse fra hennes og mauritz for over 1 år siden. Denne kjøpte jeg fordi jeg syns den var behaglig( kosebukse) og visste heller ikke at d var mammabukse før jeg skulle vaske den å sjekke hvor mange grader dn skulle vaskes på, først da så jeg at d stod mama i den! uansett, så er d sånn stor strikk i denne, og kanten kan du også brette ned, så d ser ut som vanlig bukse. D er også knyting på den.

Finnes i svart og gråmelert enda på h&m, og koster bare 149;

Skrevet

Jeg kjøpte en for en liten stund siden, men har bare brukt den 2 eller 3 ganger. Gidder ikke kjøpe nye bukser nå som jeg ikke får bruk for på mange mnd, og kanksje ikke passer etter fødsel.

Jeg er bare i min 8.uke, men jeg er oppblåst og har lagt på meg 2kg allerede :( De er jo ikke så dyre om du kjøper på H&M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...