Gå til innhold

Prosedyre ved vannlekkasje? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff huff huff...

Vannlekkasje i hele leiligheten i dag.. Nye vaskemaskinen som spyttet ut vann OVERALT! Noen som vet hva jeg kan og må gjøre? Er så fortvila..

6 dager over termin, og var IKKE dette jeg trengte.. Helt ny leilighet og greier.. Får vell mugg i vegger og tak nå..

Vil bare grine!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det allerførste er jo selvagt å få sengt lekkasjen (men det regner jeg som gjort) Ring forsikringselskapet ditt og få en takstmann til å komme med en gang. Han vil se over skaden og beregne omfanget. Dersom dere ikke kan bo der får dere hotell.

En vannskade som tørkes opp med en gang lager ikke sopp eller råte. Det er først når den får ligge å godgjøre seg i vegger og gulv at dette opptår. Takstmannen vil sørge for at det kommer inn byggtørkere med en gang.

Det er selvsagt kjedelig når dette oppstår men alt vil bli fikset av forsikringen selvsagt. Får håpe at det er noe galt med maskinen eller at det er rørleggerens feil, så slipper det å koste dere noe annet en egenandel.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Samboer er bare forsikret gjenom fagorganisasjonen, og jeg er usikker på om forsikringen dekker slike tilfeller. Det typiske er at jeg har drivd og undersøkt ulike forsikringer hos ulike selskap denne uka her, men har ikke tegna noen enda. Tenkte vi skulle vente til babyen kom, og tegne alt på en gang - for å få rabatter..

Har ringt rundt omkring, både til elkjøp og Electrolux selv. Electrolux var ikke vanskelige, og sa at dersom skaden var pga vaskemaskinen, skulle de dekke alle kostnader. HELDIGVIS var jeg hjemme, og oppdaget lekkasjen ganske fort, men vi ser allerede tedenser i at parketten ryker i det. Har masse ovner og sånn fukt-tørker stående på nå..

Huff, kjenner jeg er stressa enda..Men, ingenting å gjøre med, bortsett fra å lære av feil : tegne forsikring MED EN GANG.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...