micro Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 skal inn på første samtale den 21 februar. gleder meg veldig for nå begynner det. lurer egentlig på hva dere snakket om? og hvorfor skal mannen min levere en sædselle igjen. har allerede hatt to prøver.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Vi var til samtale i går, og vi gikk igjennom masse.. alt fra vekt, høyde, medisiner, hvor lenge vi hadde prøvd, om jeg har vært gravid tidligere osv.. så hadde jeg en u.l undersøkelse og mannen leverte sædprøve.. Så gikk de litt igjennom prosessen, men har jo vært igjennom dette 3 ganger før så det var fort gjort hehe.. og hun forklarte kort om medisinene og bruken av det. Så tok vi blodprøve, og jeg skal ta blodprøve på dag 2-5 første menssyklus nå. Lykke til... dette blir kjempe spennende..
micro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 de sendte meg rekvisisjonen. skal ha mensen denne uka, så da kan jeg ta den ganske snart. hvor lang tid tar det når man får svar på de testene. må de være i boks før ting blir gjort? så du kan ikke begynnne før neste mens syklus da?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Den blodprøven jeg skal ta måler bare FSH, LH og Prolaktin.. går sikkert ikke lenge før vi får svar.. så jeg skal ringe inn mens når jeg får den og etter 20 dager er vi igang, hvis mensen kommer som den skal da, hvis ikke måtte jeg vente på enda en mens, pga mye å gjøre og påske ( så mensen måååååå komme!!!!! Så det er bare å ta prøven, ta samtalen når du skal, så får du mer info den dagen på oppstart osv.. Ønsker deg lykke til..
micro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2008 har du tatt DNA test fra før da? for det måtte vi også levere!
micro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2008 jepp det må vi ta! vi skal ta ICSI, og de måtte skjekke om vi "passer" sammen som jeg forstod det. kan hende de vil sjekke det samtidig siden vi har prøvd i 4 år.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Ok, har ikke fått noe beskjed om det..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Men vi har jo også hatt 3 ivf forsøk sammen og mange befruktet egg så kanskje derfor.. og vært gravid 2 ganger men mistet..
micro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2008 åh, det gruer jeg meg til. jeg vet jo at det ikke sikkert klaffer første gangen og at vi faktisk kan miste det også. gynekologen så at jeg hadde masse fine egg, så jeg håper jeg får ut noen. synes det er så rart at det er jo egentlig bare en celle som skal inn og ingen finner veien. irriterende. mannen har 2-3000 mill celler og av disse er 50 mortile og 60% er raske. men han da også flink med volumet da. 5 ml er ikke verst. hehe
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Mannens sædprøve var noe av det beste de hadde sett, så han gikk stolt som en hane rundt der hehe.. men jeg har tette eggledere og må ha ivf.. Men det viktigste av alt er at egget deler seg videre når det settes inn, ofte er det 4 delt og skal bli til 8 delt.. på mislykkede forsøk er årsaken at egge/ne ikke deler seg videre... er ingenting vi kan gjøre noe med dessverre..
micro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2008 jeg mente 2-3 mill bare. alt er en viktig prosess. naturen kan man ikke tukle meg, men hjelpe til med. så man har jo aldri en garanti.men jeg håper og ber om at det skal klaffe en gang. er bare å irriterende at enkelte går å sliter mens andre spytter ut unger i hitt og pine og kan ikke ta vare på de engang.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Ja det skal ikke være lett, og livet er ufattelig urettferdig dessverre.. selv narkomane lykkes.. og barna blir satt på fosterhjem.. uff tragisk!! Men en dag micro, en dag lykkes vi også!!!! klem
micro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. februar 2008 jepp en dag! mulighetene er der. gleder meg til den dagen! ei venninne av meg hadde lagt bak seg at de ikke kunne få. Hun hadde gått rundt me vondt i magen. i sommer tok hun mage operasjon for å få vekk overflødig skinn. hun hadde tenkt på hva det kunne være men utelukket graviditet. HUn fant så ut at hun var mer en 6 mnd på vei. Så nå har hun en mnd igjen. det er det man kaller en kort graviditet
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. februar 2008 #15 Skrevet 6. februar 2008 Såpass ja hehe.. ja det umulige kan skje gitt. Vi må ikke gi opp.. Motto mitt er: man har ikke tapt før man gir seg!! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå